ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

31 تیر  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

فتح الله گولن

اردوغان تحمل دوری او را ندارد

 
 
 
 

 

"المپیاد بین المللی زبان ترکی" در ویکی پدیا اینگونه تعریف شده: "المپیاد بین‌المللی زبان ترکی مسابقه‌ای است که هر ساله به منظور ترویج زبان ترکی در کشور ترکیه برگزار می‌شود. دانش‌آموزانی که در سراسر دنیا در حال فراگیری زبان ترکی می‌باشند در زمینه‌های قواعد، مهارت‌های گفتاری، انشانویسی، تئاتر، فرهنگ عمومی و غیره با یکدیگر به رقابت می‌پردازند." اولینش در سال 2003 با شرکت 17 کشور برگزار شد و یازدهمین و آخرینش در 2013 با اشتراک 140 کشور.

 فتح الله گولن که در سال 1999 به بهانه مراقبت های پزشکی به ایالات متحده رفت اما بازنگشت و هم اکنون تبدیل به صدر نشین لیست تروریستی اردوغان شده یکی از بانیان المپیاد بین المللی زبان ترکی است.
1- در مراسم گشایش هشتمین المپیاد در سال 2010، "بُلند آرینچ" (از موسسین حزب عدالت و توسعه و اولین رئیس مجلس منسوب به این حزب پس از انتخابات 2002 )، که در آن سال معاون نخست وزیر (اردوغان) بود و تا انتخابات 7 ژوئن 2015 در همین پست بود، چنین گفته بود:

"این استاد (یعنی فتح الله گولن)  12 سال در جلای وطن است.  برخی از سیاسیون و مطبوعات بر علیه اش افتراها و تهمت ها زدند. به نا حق مجبور به هجرت از وطنش شد. عده ای که به دنبال منافع خود و ایجاد اغتشاش در ترکیه بودند همواره سعی در بد نام کردنش کردند. همواره با شک و تردید به وی نگاه کرده و تلاش کردند که وی را منسوب به خاری ها و دشمنان معرفی کنند. و وی (فتح الله گولن) به مدت 12 سال مجبور به تحمل حزن و اندوه دوری از وطن شد. در مورد وی صدها حکم برائت صادر شده و هیچ مانع قانونی برای بازگشت به میهنش نیست. بیاید و مابقی عمرش را در کنار ما سپری کند."
در آن لحظه که "بلند آرینچ" این سخنان را به زبان می راند، "احمد داوداوغلو" وزیر امور خارجه وقت نیز کنارش ایستاده بود!

2- در سال 2011 نهمین المپیاد زبان ترکی برگزار شد و "بکیر بوزدآغ"، وزیر کنونی دادگستری،  در مدح فتح الله گولن چنین اظهار داشت: "هرچند هم اکنون چنین مراسمی را در سالن های بسته اجرا می کنیم، ولی این المپیاد و مراسمش محصول افق دید فرد محترمی به نام فتح الله گولن است."
3- در سال 2012 یعنی یک سال بعد، در مراسم دهمین المپیاد زبان ترکی، وزیر آموزش و پرورش حزب عدالت- توسعه، "حسین چلیک" در خصوص فتح الله گولن چنین گفت: "برخی چنین ادعا می کنند که گویا جماعت وابسته به فتح الله گولن تمامی ارکان حکومتی و دولتی را تسخیر و به چنگ درآورده. به این ادعاهای مضحک کلاغ ها نیز ریشخند می زنند. این گونه توهمات همواره در ترکیه بوده و هرچه می کشیم از این افکار مالیخولیایی است."

4- و آخرین سخنران دهمین المپیاد زبان ترکی نخست وزیر وقت و رئیس جمهور کنونی "رجب طیب اردوغان"  بود! که با توجه به قدرت بیان و خطابش سنگ تمام گذاشت! وی در خصوص فتح الله گولن چنین گفت: "ما تحمل دوری - ایشان - از وطن و غربت را نداریم. معتقدیم که این حسرت دوری باید به پایان رسد."


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 31 تیر

 
 

اشتراک گذاری: