ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

رهائی از شر احمد جنتی

در شورای نگهبان!

 
 
 
 

انتخاب آیت الله جنتی بعنوان رئیس مجلس خبرگان، خبر بود، اما واقعیت اینست که خبر مهمی هم نبود. شاید یگانه اهمیت آن چنین باشد که با این انتخاب بالاخره وی از راس شورای نگهبان کنار گذاشته می شود و شورای نگهبان از رهبری یک نفره و خودسرانه در می آید! بنظر می سد که همه آنها که در مجلس خبرگان سرشان در حساب است و از بالا و پائین حکومت با خبرند، با این برداشت از ریاست جنتی بر مجلس خبرگان مخالف نباشند. انتخابی توافق شده برای جاکن کردن جنتی از دبیری شورای نگهبان و در یک چرخش دیگر، پائین آمدن از کرسی ریاست مجلس خبرگان. شاید خودش هم میدانست و به همین دلیل تا دو شب پیش پیشنهادهایی که برای نامزدی ریاست مجلس خبرگان به او کرده بودند را رد کرده بود تا دبیری تک نفره شورای نگهبان را از کف ندهد!

حتی اظهار نظرهائی که در پایان جلسه روز گذشته در باره این انتخاب شد نیز علیرغم به کار گیری جملات دیپلماتیک، همین را می رساند. این که همه توافق کردند او را رئیس مجلس خبرگانی که فعلا از بی خاصیت ترین ارگان ها و نهادهای حکومتی است بکنند تا از شرش در شورای نگهبان خلاص شوند و سپس در بزنگاهی دیگر که مجلس خبرگان به ریاست فردی کارکشته و سیاستمدار نیازمند است او را کنار بگذارند.

این جمله هاشمی رفسنجانی در باره انتخابات هیات رئیسه مجلس جدید خبرگان همین معنا را می رساند. او در یک مصاحبه کوتاه گفت:

انتخابات هیات رئیسه خبرگان، در فضایی آرام، سریع و بدون هیچ گونه مشاجره انجام شد. ترکیب هیأت رئیسه این دوره خیلی خوب است. (ترکیب هیات رئیسه و نه رئیس!)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: