ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بهانه های اتاق ندادن چیست؟

هتل ها درشهرهای ایران

به زنان و دختران اتاق نمیدهند!

 
 
 
 
 

 

هتل های ایران به زنان مجرد اتاق نمی دهند. درحالیکه مطابق «یکسان‌سازی قانون» برای زنان و مردان، هتل ها مجاز به دادن اتاق به زنان هستند. این مسئله در شهرهای توریستی ایران مانند اصفهان بیش از دیگر شهرها دردسر ساز شده است.

روزنامه ایران در همین ارتباط می نویسد:

مدیران هتل‌های اصفهان می گویند در برخی مواقع، برخی محدودیت ها اجازه دادن اتاق به زنان را نمی‌دهد. از جمله دخترانی که هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند و یا زنانی که مدارکشان کامل نیست. مثلاً شناسنامه عکسدار ندارند و از اماکن هم نامه ندارند.

در مشهد، تهران و... نیز وضع همین است.

مینا. الف درباره سفر به اصفهان می‌گوید: «ما دو تا خانم بودیم که می‌خواستیم در اصفهان اتاق بگیریم. هتل ما را فرستاد «اماکن» که اجازه کتبی بگیریم. برخورد اماکن با ما مثل برخورد با دختران فراری بود. به مأمور اماکن گفتم من متأهل هستم، شماره همسرم را بدهم؟ گفت نه شماره خانه را بده با پدرت صحبت کنم! زنگ زد از پدرم پرسید که می‌دانید دختر شما الان کجاست؟

یک هتلدار در اصفهان می گوید: مثلاً یک خانم مقیم اصفهان اگر بیاید و در هتل اتاق رزرو کند، این مسأله ممکن است به مشکلاتی برای هتل منجر شود، بنابراین صاحب هتل این مسافر را به اماکن می‌فرستد تا «نامه» بگیرد.

یک شهروند تهرانی می‌گوید:«یکبار به همراه همسرم می‌خواستیم یک شب در هتلی در تهران بمانیم، راهمان ندادند. گفتند کسانی که کارت ملی آنها برای تهران است برای گرفتن اتاق باید اجازه اماکن داشته باشند. به هتل... در میدان انقلاب هم زنگ زدیم، گفتند باید نامه اماکن داشته باشید.

رئیس جامعه هتلداران خوزستان هم می‌گوید: «پیش آمده که یک زن و مرد بدون اینکه با هم نسبت داشته باشند، جداگانه اتاق رزرو کرده‌اند، اما شب رفته اند به اتاق همدیگر.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: