ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

‌سمینار در هرمزگان

یک سوم جمعیت هرمزگان

جوان است و مهاجر مناطق دیگر

 
 
 
 
 

 

در هرمزگان یک سمینار برای بررسی موقعیت جمعیتی و سنی این استان تشکیل شد که در آن علاوه بر امام جمعه موقت این استان، مدیرکل ثبت احوال سخنرانی کردند. مهم ترین نکاتی که در این سمینار مطرح شد و در پرنویسی ها و پرگوئی های سمینار و آنچه که خبرگزاری های داخلی منتشر می کنند کمتر به آن توجه شد این نکته بود که «یک سوم جمعیت استان هرمزگان جوان است و از نقاط دیگر نیز جوانان برای کار به این استان سرازیر شده اند.» امام جمعه گفت که نیروی جوانی که از نقاط دیگر به هرمزگان و بندرعباس می آیند "مهاجر" هستند. اگر مهاجر را کسانی بدانیم که از اتباع کشورهای دیگرند، این گفته امام جمعه به معنای آنست که از افغانستان و شیخ نشین ها و بحرین و یمن نیروهائی درحال مهاجرت به هرمزگان و بندرعباس اند که ایرانی نیستند اما جوان اند. این که مهاجرت آنها پذیرفته شده یا نشده مهم نیست، این مهم است که این نیروی جوان در بندرعباس وقتی کار نباشد، وقتی فرهنگ و مذهبی چندگانه در آنجا باشد چه مشکلاتی را در آینده بوجود خواهد آورد.

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان نیز در همین سمینار گفت: «در حال حاضر شیب ولادت و ازدواج در کشور درحال کاهش است و شیب فوت و طلاق رو به افزایش.»

در ادامه کار سمینار و سخنرانی ها، امام جمعه موقت مدعی شد: « کاهش موالید در ایران اسلامی به حدی است که امروزه خیلی از موسسات بین‌المللی نیز اذعان دارند که ایران در کاهش رشد جمعیت کشوری پیشرو بوده است. دشمن حتی اگر بتواند پروژه‌های گسترده عقیم ‌سازی را نیز در جهان اسلام به راه می‌اندازند!»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 11 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: