ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

علی مطهری:

من به اعتبار نامه "خالقی"

رای مثبت درمجلس میدادم!

 
 
 
 
 

 

علی مطهری، نایب ‌رئیس دوم مجلس در جریان سفر به اصفهان و شرکت در یک میز گرد، درباره مینوخالقی باز هم تاکید کرد:

دراین مناظره که طرف مقابل "قدیری ابیانه" سفیر سابق جمهوری اسلامی در مکزیک بود از او سئوال شد: شما معتقد بودید صلاحیت خانم مینو خالقی باید در مجلس بررسی شود. اگر این اتفاق می‌افتاد شما اعتبارنامه ایشان را تأیید می‌کردید؟

علی مطهری: طبق قانون اگر بعد از رأی مردم اسنادی علیه یکی از منتخبان پیدا شود باید بیاید در مجلس تا در خلال بررسی اعتبارنامه‌ها، آن اسناد نیز بررسی شود. در این زمینه معتقدم شورای نگهبان خلاف قانون عمل کرده است. طبق قانون انتخابات، شورای نگهبان 20 روز پس از اظهارنظر هیأت مرکزی نظارت نظر قطعی و نهایی خود را در خصوص تأیید یا رد صلاحیت داوطلبان به وزارت کشور اعلام می‌کند. بنابراین نمی‌تواند مجدداً یک نفر را رد صلاحیت کند، چرا که نظر خود را داده و نمی‌تواند 2 نظر بدهد.

اگر اعتبارنامه خانم خالقی در مجلس بررسی می‌ شد من به ایشان رأی مثبت می‌دادم به خاطر اینکه یک خانمی که متدین و معتقد به حجاب است و خودش هم پژوهشگر قرآن است اگر جایی اشتباه کرده و یک‌ بار، دو بار، سه بار جایی بی‌حجاب هم بوده اشکال ندارد؛ الآن آمده اصلاح کرده، معتقد به حجاب است و سیره‌اش سیره یک زن مسلمان و مؤمن است. مگر بقیه نماینده‌ها قبل از دوره نمایندگی‌شان اشتباهی نکرده‌اند، مگر خود شما هیچ اشتباهی نکرده‌اید؟ ممکن است فردی یکجایی اشتباه کند توبه کرده است.

قدیری ابیانه: بلا نسبت خانم خالقی، اگر گلشیفته فراهانی نیز توبه کند شما به او نیز رأی می‌دهید؟

مطهری: اگر حتی خانم گلشیفته فراهانی هم توبه کند هیچ اشکالی ندارد و می‌تواند برگردد به دامان اسلام. البته این را باید از فقها سؤال کنیم ولی فکر می‌کنم هر گناهی قابل توبه کردن است.

قدیری ابیانه: من فکر می‌کنم اگر شهید مطهری هم جای شورای نگهبان بودند همان رأیی را می‌دادند که آیت‌الله جنتی داد.

مطهری: اینکه گفتید اگر شهید مطهری بودند همین رأی آیت‌الله جنتی را می‌دادند نشان می‌دهد که شناخت درستی از شهید مطهری ندارید.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 16 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: