ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اصول پنجگانه انقلاب

آقای خامنه ای، نه انقلاب 57

 
 
 
 
 

 

پس از چند روز تبلیغ برای پخش مستقیم سخنرانی رهبر جمهوری اسلامی از رادیو درجریان مراسم سالگرد در گذشت آیت الله خمینی، سرانجام این سخنرانی انجام و پخش شد. بخشی زیادی از این سخنرانی اختصاص به رقابت غیر مستقیم بر سر دو خط سیاسی میان علی خامنه ای و هاشمی رفسنجانی بر سر ضرورت مذاکره با امریکا اختصاص داشت که تکرار سخنان وی از سخنرانی به مناسبت آغاز سال نو در مشهد تا اکنون است و بخش دیگر برداشتی که ایشان از انقلاب 57 دارد. در لابلای این سخنان،  مسئله رویش و ریزش نیروهای انقلابی یکبار دیگر مطرح شد. انقلابی که 37 سال پیش انجام شد و تمام شد و آنچه که دراین 37 سال جریان داشته جدال بر سر اجرای آرمان ها و آرزوهای مردمی است که هرگز تصور نمی کردند کار انقلاب به جائی بکشد که اکنون در تمام عرصه های اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و فساد حکومتی و... کشید و رسیده است. وضعی که در زمان رهبری خود ایشان با روی کارآوردن باصطلاح نیروهای انقلابی بعد از انقلاب (!) شکل گرفت. (امثال بابک زنجانی و ناصر ضراب و بذرپاش و صدها نمونه دیگر)

اما، آن بخش دوم و باصطلاح بیان آرمان های انقلاب از نگاه رهبر جمهوری اسلامی که مهم تر از بخش های دیگر این سخنرانی  است.

ایشان آرمان های انقلاب را در این جملات نا مفهوم و نا روشن برای مردم ایران اعلام کرد:

1- پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی انقلاب (آن ارزش ها کدام بود و هست؟)

2- هدف‌گیری آرمان‌های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها (این همت بلند را مردم در دولت احمدی نژاد دیدند و حمایت های همه جانبه ایشان از آن دولت که به کودتا علیه میرحسین موسوی هم کشیده شده را هم به یاد دارند.)

3- پایبندی به استقلال همه‌جانبه‌ی کشور (نگاه کنید به میزان واردات در تمام دوران رهبری ایشان، نگاه کنید به خبر تخلیه 34 هزار روستای ایران که در همین شماره پیک نت می خوانید، نگاه کنید به تولید داخلی نابود شده و وابستگی اجتناب ناپذیر به کشورهای تولید کننده)

4- عدم تبعیت از دشمن و جهاد کبیر (هیچ ایرانی احمق نیست که از دشمن تبعیت کند)

5-  تقوای دینی و سیاسی (تقوای دینی و سیاسی را هم در چپاولی که از مملکت در 8 سال دولت احمدی نژاد شد جستجو کنید. فردی که باید باتهام خیانت به مملکت محاکمه شود اما در ردیف جلو نشسته و چشم در چشم رهبر سخنان ایشان را گوش می کرد!)

 

این 5 بند، آن بندها و اصولی بود که مردم برای تحقق آنها در انقلاب 57 شرکت کردند؟ کارگرانی که شیر نفت را بستند و سقوط رژیم شاه را قطعی کردند و حالا به جرم اعتراض به اخراج و بیکاری شلاق می خورند؟ مردم انقلاب کردند که زندان اوین دوران شاه تبدیل به چند زندان اوین شود؟ استقلال کشور این بود که دهها میلیارد پول نفت آن را دولت ترکیه به جیب بزند و شمش های طلای ایران را قطر تصاحب کند؟

رهبر جمهوری اسلامی سخنرانی می کند، اما حاضر نیست تن به مصاحبه با هیچ خبرنگار داخلی و خارجی بدهد زیرا از او نه در باره آن بندی که سر و ته آن معلوم نیست چیست و کیست؟ بلکه درباره همین چند خط آخرین که خواندید سئوال خواهند کرد. درباره کارنامه ای که به بار آورده است و مردم شبانه روز با آن درگیرند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 17 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: