ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تهاجم لباس مارک دار

جدی تر از تهاجم فرهنگی است!

 
 
 
 

محصولاتی با مارک های خارجی بی وقفه وارد ایران می شوند و نصب اتیکت "برند خارجی" باعث جلب مشتری می شود. این محصولات که عمدتا پوشاک و برخی وسائل ورزشی است، بصورت قاچاق وارد ایران می شود. حتی فروشگاه‌هائی در سطح شهر وجود دارند که تابلوی بزرگ "برند خارجی" دارند. درحقیقت این مغازه ها مرکز فروش اجناسی اند که بصورت قاچاق وارد کشور می شوند و هیچ نهادی هم مزاحم آنها نیست. چه دست هائی پشت این شبکه است؟

دبیر کار گروه ساماندهی مد و لباس به خبرگزاری ایسنا گفته است:

تبلیغاتی که برای مارک های خارجی می شود، غیر قانونی است اما موفق و اغوا کننده است.

ما می خواهیم 1500 مرکز معرفی مد و لباس تولید داخلی را راه اندازی کنیم. در جشنواره مد و لباس فجر سال گذشته ثابت کردیم که می توانیم رقیب تولیدات خارجی شویم که بصورت قاچاق وارد کشور می شود، اما به آن شرط که حمایت شویم. الگوهای مناسب ایرانی و قیمت مناسب را می خواهیم با مارک «ساخت ایران» وارد بازار کنیم. سریال‌های تلویزیونی با نمایش تولیدات داخلی می توانند ما را یاری کنند. اگر همتی در صدا و سیما در این زمینه باشد و پول تبلیغ مدها و برندهای خارجی امان بدهد. برخی تهیه‌ کنندگان سریال ها و فیلم های سینمائی لباس‌های "تاناکورا" را تبلیغ می کنند.

رقیب دیگر تولیدات داخلی؛ محصولات و پوشاک مارک خارجی اما دست دوم و حتی دست سوم است که وارد ایران می شود. عمدتا از ایتالیا و ترکیه.

فروشگاه هائی در تهران وجود دارند که برای فروش پوشاک مارک دار، ماهی 500 میلیون تومان اجاره آنهاست. برای نمونه، فروشگاهی در تهران هست که  بیش از 10 شعبه هم در کشور دارد و جمعا ماهی 5 میلیارد تومان اجاره محل میدهد. هزینه آب و برق و مزد کارکنان و خرید و انتقال جنس از خارج به داخل را هم اضافه کنید تا برسید به رقمی که سود می برند. نام این وضع تهاجم قاچاق مارک خارجی نیست؟

(فشرده و استخراج شده از یک گزارش مشروح در خبرگزاری ایسنا)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 18 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: