ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در بهمن ماه 91

دیدار 3 ساعته با رهبر

و ارائه گزارش بحران کشور

 
 
 
 
 

 30 بهمن 1391 گزارش زیر به نقل از سایت "بازتاب" در پیک نت منتشر شد. اهمیت این گزارش در آنست که همین گزارش زمینه ساز انتخابات 92 و پرهیز از مهندسی انتخابات شد و رهبر جمهوری اسلامی از "حق الناس" سخن گفت. در واقع مملکت در آستانه فروپاشی بود که این گزارش برای آگاهی علی خامنه ای از واقعیات جاری در کشور در اختیار وی قرار گرفت.

آنها که برای ارائه این گزارش با رهبر دیداری سه ساعته داشتند عبارت بودند از عبدالواحد موسوی لاری (دومین وزیر کشور دولت خاتمی)، مجید انصاری (عضو سابق مجلس خبرگان و نماینده چند دوره مجلس و در زمان آقای خمینی نیز یک دوره سرپرست زندان ها) و همچنین اسحاق جهانگیری وزیر صنایع در دولت خاتمی که اکنون معاون اول در کابینه روحانی است.

موسوی لاری گزارش کوتاهی به رشد فزاینده آسیب های اجتماعی و خطر از هم گسستگی اجتماعی و بحران بزهکاری در جامعه داده است، مجید انصاری به بررسی شاخص های اقتصادی کشور و وضعیت نگران کننده معیشتی جامعه و روند منفی در اقتصاد کلان پرداخته و اسحاق جهانگیری گزارشی از وضعیت صنعتی کشور ارائه کرده است.

گفته می شود یکی از نکات مهم این گزارش ها، اشاره جهانگیری به وضعیت بحرانی اشتغال بوده است که فراتر از آمارسازی های دولت که یکی دو ساعت اشتغال در هفته را هم شغل محسوب می کند، به این موضوع اشاره کرده که هشت سال قبل، مجموع تعداد شغل در کشور با احتساب سه بخش خدمات، صنعت و کشاورزی حدود بیست میلیون بوده است که این رقم پس از هشت سال و افزایش چندین میلیونی جمعیت و همچنین 700 میلیارد دلار درآمد نفتی، نه تنها افزایش نیافته، بلکه کاهش نیز یافته است.

یکی از مسئولین حوزه تخصصی این موضوع که در این دیدار حاضر بوده، آمار ارائه شده از سوی جهانگیری را تایید کرده و اظهار داشته که آمارهای آن دفتر نیز چنین نتیجه ای را تایید می کند. 

http://www.pyknet.net/1391/02bahman/30/page/36Bohran.php


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: