ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در کمپ های ترک اعتیاد چه خبراست؟

ایران بزرگترین مصرف کننده

"ترامادول" برای تقویت قوه جنسی

 
 
 
 
 

 

 

سلام- کمپ های ترک اعتیاد که به ام. ام. تی مشهورند به مرکز پخش قرص متادون تحت عنوان درمان معتادان تبدیل شده اند. این کمپ ها وابسته به شبکه بهداشت و درمان هستند و با هدف کاهش آسیب و جلوگیری از رفتار پرخطر معتادان فعالیت می کنند .

تا اینجای کار، فعالیت کمپ قابل قبول است اما متاسفانه مساله ای که باعث ناراحتی میشود اینست که اخلاق حرفه ای به قدری در ایران آسیب دیده که گاهی در بعضی از این کمپ ها که سرپرستی آنها با پزشکان قسم خورده است با فروش متادون به معتادان کسب در آمد می کنند .

مسئولین این نوع کمپ ها نام دوستان و یا بستگان خود را که معتاد به موادمخدر هم نیستند در لیست معتادان به شبکه بهداشت معرفی می کنند تا بتوانند بابت هر شخص سهمیه مربوط را از مراجع مربوطه دریافت کرده و بعد آن سهمیه را در بازار آزاد بفروشند.

"ترامادول" هم نام قرصی است که حتی به طور کنترل شده پزشکان برای تسکین برخی کمر دردها تجویز می کردند اما امروزه بسیاری از جوانان معتاد به ترامادول هستند. از جمله انگیزه های اولیه مصرف این دارو میان آنها تقویت قوه جنسی است. درحالیکه ترامادول بسیار آسیب زا و صدمه زننده است و متاسفانه ایران دارای بیشترین آمار مسمومیت با ترامادول در جهان است.

همانطور که روزنامه خرداد در تاریخ ۱۳۹۳/۸/۱۷ نوشت، «از نظر پزشکی قانونی بیشترین مسمومیت مربوط به عوارض جانبی مصرف ترامادول برای تقویت قوه جنسی در ایران است که به دلیل تقاضا در بازار، این قرص در اشکال 200، 400 و 500 میلی‌گرمی به صورت غیرمجاز و قاچاق وارد کشور شده و توزیع می‌شود.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 22 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: