ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

با توصیه عارف

فراکسیون امید برای ریاست

 مجلس، به علی لاریجانی رای داد

 
 
 
 
 

یک عضو فراکسیون امید در مجلس دهم، تحلیلی از آراء علی لاریجانی برای رسیدن به ریاست قطعی مجلس ارائه داد که نشان میدهد در این مرحله، بسیاری از باصطلاح اصولگراها پشت علی لاریجانی را خالی کرده بودند و رای قاطع فراکسیون امید، ریاست علی لاریجانی را قطعی کرد.

این نماینده مجلس "جلیل رحیمی" نام دارد که در گفتگو با خبرگزاری ایسنا گفته است:

شب پیش از رای گیری ما با آقای عارف جلسه داشتیم. ایشان از همه دوستان خواستند تا از ریاست لاریجانی حمایت کنیم که این مساله با اکثریت قاطع در فراکسیون امید مورد حمایت قرار گرفت.

اخیرا هم لاریجانی با عارف در جهت برخی همکاری‌ها دیدار داشته‌اند.

انتقادی که به مجلس نهم وارد بود، این بود که این مجلس در برخی موارد منافع حزبی و گروهی خود را بالاتر از منافع عمومی تعریف میدانست. منافع ملی و سیاست‌های کلان باید در راس امور مجلس باشد و برجام و سیاست خارجی جز مسائل کلان ماست.

پیک نت در شماره 12 خرداد، یعنی یک روز پس از رای گیری برای ریاست قطعی مجلس، پیرامون آرائی که علی لاریجانی آورد، نوشت:

علی لاریجانی که فراکسیون امید مجلس نیز به او رای داد، با 237 رای رئیس مجلس شد. وی در جریان انتخاب موقت هیات رئیسه مجلس که بلافاصله پس از گشایش مجلس دهم برگزار شد با 177 رای رئیس مجلس شده بود. با توجه به این که عارف این بار خود را برای ریاست مجلس نامزد نکرده بود، نه تنها 60 رای اضافه اینبار لاریجانی از آن فراکسیون امید به حساب می آید، بلکه حدس زده می شود بین 50 تا 60 نماینده اصولگرای مجلس این بار به لاریجانی رای ندادند تا او با آراء بالا رئیس مجلس نشود و حداقل 130 رای فراکسیون امید در صندوق لاریجانی است.

http://www.pyknet.net/1395/10khordad/12/page/majles.php


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 24 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: