ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

وحشت در غرب تهران

پس از انفجار در ایستگاه "شهران"

 
 
 
 
 

 

انفجار سحرگاه روز گذشته در ایستگاه "شهران" مترو تهران علاوه بر کشته ها و زخمی هائی که بر جای گذاشت، وحشتی را در میان مردمی که بمناسبت ماه رمضان بیدار بودند ایجاد کرد که تاکنون سابقه نداشت. بسیاری بر این گمان شدند که بمب منفجر شده است اما بعدا اعلام شد که علت این انفجار، برخورد بیل مکانیکی مترو با لوله اصلی گاز منطقه اعلام شد و شمار تلفات تاکنون دو کارگر مترو اعلام شده که یکی از آنها راننده بیل مکانیکی بود. حریقی که پس از انفجار ایجاد شد شماری از خانه های مسکونی و یک ساختمان اداری واقع در منطقه را در بر گرفت.

یک عضو شورای شهر تهران به خبرنگاران گفت: لوله‌های گاز فعلا بسته شده است. اما این حادثه نشان داد که اگر زلزله‌ای حادث شود و آسیب به لوله‌های گاز که در ۵۰ نقطه تهران قرار دارند وارد شود، به جای خرابی‌های حاصل از زلزله باید به دنبال مهار آتش‌سوزی‌ها در شهر باشیم. شهرداری قبل از حفاری باید از نهادهایی مانند شرکت گاز، آب و فاضلاب و... استعلام بگیرد تا حریم تجهیزات شهری حفظ شود. ستاد بحران هم باید چاره‌ای برای قطع سریع تجهیزاتی مانند گاز در زمان‌های بحرانی بیندیشد.

ضمنا حادثه دیروز باعث قطع ارتباطات تلفنی منطقه نیز شد. حتی این قطعی شامل حال موبایل ها نیز شد زیرا به خطوط انتقال فیبر مرکز کاظمیان مخابرات استان تهران نیز صدمه زده شده بود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 28 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: