ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

با قیمت ارزان در ایران فروخته می شود

شنود و دوربین مخفی

حریم خانواده ها را تسخیر کرده 
 
 
 
 

 

کارگذاری شنود و دوربین مخفی آنقدر در میان بخشی از خانواده ها درایران عادی شده که اخیرا شایع شده که کارگزاری این وسائل توسط زن و شوهر ها برای کنترل یکدیگر جرم است! اما کدام جرم؟ آن هم در ایران. در کشورهای اروپائی چنین اقدامی واقعا هم جرم است اما در ایران؟

شنود و دوربین مخفی در شهرها، حتی شهرهای درجه دوم ایران به وفور یافت می شود و با قیمت های بسیار نازل به فروش می رسد. مثل قرص های تقویت کننده قوای جنسی مردان که روز به روز بر شمار معتادان به آن اضافه می شود. همه اینها سوغاتی است که بصورت قاچاق وارد کشور می شود. آن ارتش 30 میلیونی امام زمان در اول بنای جمهوری اسلامی برای پیدا کردن خانه های تیمی مجاهدین خلق، حالا تبدیل شده به ارتش 70 میلیونی برای از هم پاشیده شدن کانون خانوادگی و بر هم زدن حریم شخصی در خانه ها. بسیاری از پرونده های طلاق موجود در قوه قضائیه مستند به همین شنودها و دوربین هاست. در کنار اعتیاد رو به گسترش به قرص های تقویت کننده قوای جنسی، این شنودها و دوربین های مخفی را هم اضافه کنید تا دقیق تر دانسته شود چرا آمار طلاق روز به روز بیشتر می شود و ازدواج محدود و محدود تر.

 

 

"رکوردر" یک وسیله خیلی کوچک است که خیلی راحت در سوراخ پریز برق، زیر تخت، داخل کمُد و ... قابل نصب است و صدا را ضبط می کند. برخی مدل های آن برنامه ای هم دارد که روی موبایل های اندروید نصب میشود. پس از نصب "رکورد" در محیط مورد نظر در هرلحظه می توان آن را فعال کرد و شنود کرد، بدون مراجعه و برداشتن رکوردر از محل. این وسیله بسیار آسان در شهر قابل خرید است و قیمتش هم بسیار ارزان. خنده دار است که داشتن این وسیله جرم هم هست.

وسیله دیگری که برای شنود استفاده میشود دوربین هایی است که هم صدا و هم تصویر را ضبط می کنند. این دوربین ها مدارهای برقی پیچیده تری دارند که توسط افراد متخصص نصب میشود. این متخصصین خیلی هم زیاد اند و با گرفتن پول بسیار کم و یا بدلیل دوستی و آشنائی کار نصب را انجام میدهند. این وسیله گران تر از وسیله قبلی است. برای نمونه یک سیستم شنود بسیار پرقدرت که خیلی هم خریدار و طرفدار پیدا کرده در ایران، حدود 10 میلیون تومان و گاه بیشتر قیمت دارد.

 

آن متخصصین ابتدا تمام نورهای فضایی را که به آن مشکوک هستید خاموش می کنند، بعد با موبایل در اطراف مکان مورد نظر می گردند. اگر شنود کار گذاشته شده باشد، روی موبایل یک نور نقطه ای قرمز رنگ ظاهر می شود و می توان محل کارگزاری شنود را کشف کرد. این متخصصین یک برنامه ای را روی موبایل برای این منظور نصب می کنند که حجمش هم کم است.

چراغ ها را خاموش باید کرد و بدنبال چراغ سبز و یا قرمز خیلی ریزی گشت که روی موبایل ظاهر می شود. برخی از دستگاه‌های شنود دکمه پاور دارند و احتمال دارد فردی که آن ‌را کار گذاشته این دکمه را نپوشانده و یا غیر فعال نکرده باشد. هنگامی که چراغ‌ها خاموش هستند، با استفاده از یک چراغ قوه به دنبال انعکاس نور از زاویه‌های مختلف می توان گشت.

با استفاده از تلفن همراه با شماره‌ای تماس بگیرید و در نزدیکی مکان‌های مشکوک گوشی را حرکت دهید. شنیدن صدای سیگنال در گوشی تلفن، به مفهوم تداخل امواج الکترونیکی و وجود دستگاه شنود در آن مکان است.

تمام وسایل خانه که غیر عادی بنظر می‌رسند مانند گلدان، تابلوهای دیواری، آباژورها و ... را میتوان  بدقت بررسی کرد. اسپیکرها را باید بررسی کرد زیرا احتمال نصب دوربین بر روی همه این وسائل و ابزار وجود دارد. حتی گل‌ها را تکان بدهید تا اگر لابلای آنها شنودی کارگذاشته شده بیفتد و کشف شود.

این احتمال که شنود را زیر تشک‌ها و بالش‌ها و قفسه‌های کتاب کار بگذارند نیز هست. همه این مکان ها و شیوه ها در گذشته بعنوان کارهای امنیتی در انحصار نهادهای امنیتی بود و حالا در بازار هست و در خانه ها رایج شده و امنیت شخصی را هدف گرفته است.

ابزارهای شنود می توانند "وایرلس" نباشند. بنابراین سیم‌هایی که به جایی و یا وسیله‌ای وصل نیستند را بررسی کنید. برخی از دوربین‌ها که به تحرکات محیط حساس هستند هنگام فعال شدن صدایی ایجاد می‌کنند. بنابراین ضمن اینکه آرام راه می‌روید، گوش تیز کنید.

یکی از انواع این دستگاهها یک گیرنده کوچک است که می توان آن را در محیطی نصب کرد و در هر فاصله - حتی خارج از کشور- با استفاده از سیم کارتی که برای آن تعریف می شود، صدای محیط را به وضوح شنید. این دستگاه که به راحتی توسط شبکه های ماهواره نیز با یک تلفن به فروش می رسد بازار داغی در مراکز خرید صوتی و تصویری ایران پیدا کرده است.

یکی از فروشندگان دستگاههای گیرنده و ضبط صدا در این مورد می گوید: "قبلا این دستگاهها به صورت علنی در بازار خرید و فروش می شد ولی بعد از مدتی مراجع مسئول امنیتی با مغازه داران و فروشنده ها برخورد کردند و از آن زمان به بعد خرید و فروش این دستگاهها به صورت مخفی انجام می شود. چند سال پیش اولین نمونه دستگاه ضبط صدای محیط وارد کشور شد. این دستگاه در محیط بسته نصب می شد و می توانست صدای محیط را ضبط و بر روی امواج فرستنده رادیویی پرت که شبکه ای بر روی آن نیز پخش نمی شود ارسال کند. امکان دریافت صدای این فرستنده بسته به جنس عایق صوتی محیط از فاصله ای 100 متری تا یک کیلومتری ممکن است."


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 28 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: