ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول اردیبهشت  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

روحانی در سمنان

برجام تصویب شده

بجای کارشکنی همت کنید اجرا شود 
 
 
 
 

 

حسن روحانی که به سمنان سفر کرده بود، طی سخنانی در برابر مردم این شهر، بی آن که نام فرد مشخصی را بیآورد، به منتقدان برجام و رفت و آمدهای هیات های اقتصادی برای عقد قراردادهای اقتصادی با ایران پاسخ داد و گفت:

 

اگر حمایت مردم نبود هیچ‌گاه نمی‌توانستیم موفقیت برجام را در برابر قدرت‌های بزرگ به دست آوریم. برای من جای تعجب است که برخی می‌خواهند به گونه‌ای القاء کنند که ملت ایران پیروز نیست بلکه آمریکا پیروز است. برای من جای تعجب است که برخی‌ می‌گویند دیپلمات‌های ایرانی پیروز نیستند بلکه صهیونیست‌ها پیروز هستند. کجا رفت تعصب ملی و غیرت دینی؟

چرا واقعیت‌ها را برای مردم نمی‌خواهند روشن کنند و چرا در برابر عظمت ملت ایران که یک موفقیت بزرگ تاریخی به دست آورده است نمی‌خواهیم سر فرود آوریم.

زنجیره تحریم‌ها را گسسته‌ایم و امروز روابط بانکی ایران و جهان یکی پس از دیگری گشوده می‌شود. امروز به هر کشوری که سفر می‌کنیم قرارداد ارتباط بانک مرکزی با بانک آن کشور از جمله نخستین قراردادهایی است که میان طرفین منعقد می‌شود.

در سفرهای پاکستان و ترکیه نیز قراردادهای ارتباط میان بانک‌های دو کشور به امضای طرفین رسید. در سفرهای مقامات خارجی به ایران نیز انعقاد قرارداد بانکی از جمله برنامه‌های در دستور کار طرفین است.

یادمان باشد که زمانی که ویرانی رخ می‌دهد، بازسازی و نوسازی زمان‌بر است. امروز موانع از پیش پا برداشته شده است و مسیر به روی صادرکنندگان و تجار هموار شده است، اما برای اینکه سرمایه‌گذاری خارجی وارد کشور شود، نیازمند زمان هستیم.

روحانی با بیان اینکه امروز سه ماه از برجام گذشته است در حالی که برخی فکر می‌کنند 30 سال گذشته است. در مدت زمان گذشته از برجام گشایش‌های فراوانی در زمینه‌های مختلف از جمله حمل و نقل هوایی و گردشگری خارجی ایجاد شده است. امروز همچنین روزانه تعداد زیادی از کمپانی‌ها و بخش خصوصی خارجی جهت مذاکره و انعقاد قرارداد به کشور وارد می‌شوند.

امروز صادرات کشور از یک میلیون بشکه در پیش ازبرجام به بیش از 2 میلیون و 100 بشکه در روز افزایش یافته است. امروز ما جایگاه خود را در بازار نفت که از ما به ناروا گرفته بودند باز ستانده‌ایم.

امروز در زمینه هسته‌ای که روزی می‌گفتند برای ایران منطقه ممنوعه است، کیک زرد خریداری می‌کنیم، اورانیوم غنی‌شده و سنگین را در بازار دنیا به فروش می‌رسانیم. امروز برخی از اقلام صنعت نفت و پتروشیمی به قیمت یک دوم و یک سوم شش ماه قبل خریداری می ‌شود. امروز حتی برخی کالاها را به یک دهم قیمت قبل خریداری می‌کنیم. چرا که اگر دیروز یک کشورفروشنده در مقابل ما قرار داشت امروز ده‌ها فروشنده در مقابل ما هستند و ما می ‌توانیم بهترین کالاها را با مناسب‌ ترین قیمت از بازار جهانی تهیه کنیم.

برجام ثمره هدایت‌های مقام معظم رهبری و تلاش‌های ملت بزرگ ایران است. از فرصت ایجاد شده در کشور استفاده کنیم. رقابت‌های حزبی و جناحی در دوران انتخابات اشکالی ندارد؛ چرا که این دوران، دوران شعار و رقابت است اما امروز دیگر دوران رقابت‌ را باید کنار بگذاریم.

اگر کسی برای برجام نقدی دارد، برای زمان پیش از تصویب آن است؛ امروز زمان اجرای برجامی است که همه از جمله مقام معظم رهبری، مجلس و شورای عالی امنیت ملی آن را تأیید کرده‌اند. امروز دیگر زمان برخی نقدها و بیان‌ها نیست و همه باید در برادرانه و منسجم در کنار یکدیگر و جهت ساختن ایرانی آباد تلاش کنیم.

در اجلاس اخیر سازمان کنفرانس همکاری اسلامی که با حضور 56 عضو برگزار شد، یکی دو عضو به دنبال این بودند که صحنه کنفرانس را به گونه‌ای را تغییر دهند و بگویند که ایران دشمن آرامش منطقه و کشوری است که در امور دیگران مداخله می‌کند.  اما در سرتاسر این کنفرانس و در همه نطق‌ها و سخنرانی‌ها اقدامی که ما می‌خواستیم انجام دهیم انجام گرفت. ایران در جریان این کنفرانس می‌خواست به دنیای اسلام بگوید که دشمن اسلام تروریسم و صهیونیسم است.

در تماس تلفنی که به مناسبت عید نوروز با یکی از مراجع و علمای بزرگ قم داشتم ایشان به من گفتند که سال 95 باید کاری کنیم که سال برجام اخلاقی باشد. به تعبیر او برجام 2 باید برجام اخلاقی باشد و ما باید در این سال اخلاق، ادب، راستگویی و خدمت به مردم و عظمت کشور را مورد نظر خود قرار دهیم.

روز گذشته دولت و معاون اول رئیس جمهور برنامه‌هایی را برای اقتصاد مقاومتی در سال 95 ابلاغ کردند که حدود یک سال روی این برنامه‌ها کار شده و همه دارای اسناد پشتیبانی هستند.

اقتصاد مقاومتی بدین معناست که ما بتوانیم صادرات غیرنفتی خود را نسبت به واردات غیرنفتی افزایش دهیم و در همین راستا سال گذشته و پس از 63 سال برای نخستین بار دولت موفق شد این اقدام را انجام دهد.

دولت در سال جاری برنامه‌ریزی کرده تا حدود 10 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری کند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت اول اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: