ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول اردیبهشت  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تهدید به استیضاح

وزیر کشور زیر فشار برای

ارسال اعتبارنامه خالقی به مجلس 
 
 
 
 

 وزیر کشور زیر فشار شماری از نمایندگان مجلس قرار گرفته تا اعتبارنامه مینو خالقی، برنده انتخابات هفتم اسفند از اصفهان را علیرغم اعلام ابطال رای وی توسط شورای نگهبان به مجلس ارسال کند، در غیر اینصورت طرح استیضاح او تسلیم هیات رئیسه مجلس خواهد شد. این نمایندگان اقدام شورای نگهبان را غیرقانونی میدانند و اعتقاد دارند که راه حل قانونی، پس از رای گیری، بررسی اعتبارنامه نمانیده مننتخب در مجلس آینده است.
در همین ارتباط روز گذشته علی مطهری در جمع خبرنگاران مجلس گفت:
ما منتظریم ببینیم وزارت کشور چگونه رفتار می‌کند. اگر این وزارتخانه اعتبارنامه خانم خالقی را صادر کند، موضوع استیضاح نیز منتفی خواهد شد. ما کماکان با وزارت کشور در ارتباط هستیم و در صورتی‌که اعتبارنامه صادر نشود استیضاح وزیر کشور را مطرح خواهیم کرد.
ما این موضوع را در مدت باقیمانده مجلس نهم پیگیری خواهیم کرد و اگر در این مجلس به نتیجه نرسید آن را در مجلس بعد مطرح می‌کنیم.
وی اضافه کرد: ممکن است وزیر کشور بگوید از آن‌جایی که هیات نظارت اعتبارنامه را امضا نکرده نمی‌تواند آن را صادر کند، اما به نظر ما اگر هیات نظارت بخواهد بر خلاف قانون از امضای اعتبارنامه سر باز زند وزیر حق اعتراض دارد و می‌تواند بگوید اعتبارنامه را به مجلس می‌فرستیم تا نمایندگان تصمیم بگیرد.
من با وزارت کشور صحبت کردم؛ آن‌ها هم با من هم‌نظر هستند؛ لذا منتظریم نظر نهایی وزارت کشور اعلام شود.
 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت اول اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: