ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 اردیبهشت  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

آقای خامنه ای را چه کسانی

در اطراف وی هدایت می کنند؟ 
 
 
 
 

 

از همان ابتدای تاسیس جمهوری اسلامی، (بویژه پس از دو انفجار هولناک حزب جمهوری اسلامی و دفتر نخست وزیری که طی آن آیت الله بهشتی، حجت الاسلام باهنر و رجائی کشته شدند و بناچار آقای خامنه ای جلو کشیده شد) دو نگاه به آقای خامنه ای وجود داشت. یک نگاه معتقد بود که او خطیب خوبی است و سواد فارسی اش هم خوب است. نگاه دومی هم وجود داشت که این دو خصلت او را تائید می کرد اما اعتقاد داشت که او را می توانند دوره کننده و چنان تحت تاثیرش قرار بدهند که تابع بازیگران شود. همانقدر که در نماز جمعه تهران خطیب بودن او مورد تائید قرار میگرفت، خصلت های ناشی از خود بزرگ بینی، حسادت و رابطه های قدیمی اش با انجمن حجتیه، کافی بود تا خطر دوم نه تنها دیده شود بلکه نسبت به آن هشدار داده شود. از جمله توسط رهبر انقلاب 57، یعنی آیت الله خمینی که در جریان اختلافات خامنه ای با میرحسین موسوی و تمایلات خامنه ای به اقتصاد سرمایه داری در برابر تمایلات میرحسین موسوی به کنترل دولت بر اقتصاد علنی و آشکار شد. چنان که می رفت تا آقای خامنه ای بکلی از صحنه حذف شود و اگر نبود تلاش ها و توصیه های هاشمی رفسنجانی نزد آقای خمینی، این حذف قطعی شده بود.

این نمونه را به نقل خاطرات هاشمی رفسنجانی؛ در اوج اختلافات خامنه ای و مهندس موسوی و پافشار آیت الله خمینی بر بقای موسوی بر نخست وزیر بخوانید:

«در روز 20 مهر: حاج احمد آقا آمد و گفت امام از اظهارات پريروز آقاي خامنه‌اي ناراحت شده‌اند و معلول شيطنت اطرافيان ايشان مي‌دانند...»

در آن زمان، علاوه بر "علی اکبر پرورش" قائم مقام حجتیه و رئیس حجتیه اصفهان و امثال جواد مادرشاهی مسئول امینیتی انجمن حجتیه دز زمان شاه، در راس این اطرافیان امثال شیخ محمد یزدی که اخیرا در انتخابات خبرگان رای نیآورد، مهدوی کنی که در سمت ریاست مجلس خبرگان فوت کرد قرار داشتند.

تمام سالهائی که خامنه ای رهبری جمهوری اسلامی را دراختیار گرفته و گام به گام به سمت رهبری مطلقه رفته، ما این تاثیری پذیری را در نظرات متلون و متنوع او در سخنرانی هایش شاهدیم. می گویند ایشان شماری "مشاور" در بیت رهبری برای خود درست کرده است اما هیچکس نمی داند این مشاوران کیستند، اما نظراتی که آقای خامنه ای بر زبان می آورد، بی شک متاثر از نظرات همین مشاوران است. مشاورانی که معلوم نیست سرشان به کجا بند است و ایران را به کجا می برند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: