ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 اردیبهشت  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ازدواج های توافقی برای گرفتن وام

رویای جمعیت 250 میلیونی

چه نتایجی را به بار آورده! 
 
 
 
 

 

در اجرای منویات رهبر جمهوری اسلامی برای افزایش جمعیت ایران تا حد 250 میلیون، انواع تبلیغ و تسهیلات ازدواج در جمهوری اسلامی در نظر گرفته شده است. از جمله وام ازدواج که رقم آن کاملا نشان میدهد که این تنها می تواند برای اکثریت محروم جامعه نوعی امتیاز برای ازدواج باشد. از سوی دیگر، آمار طلاق روز به روز افزایش می یابد. بسیاری از زن و شوهرهائی که از هم جدا می شوند قبلا در یک توافق دو طرفه برای گرفتن وام ازدواج با یکدیگر ازدواج کرده اند و پس از گرفتن وام و تقسیم آن از هم جدا شده اند. در همین شماره پیک نت آمار رسمی طلاق را میخوانید که قطعا رقم غیر رسمی آن بیشتر است. در ادامه دشواری های اجرای تصمیمات فضائی برای دادن وام ازدواج را می خوانید که وبال گردن دولت شده است.

«در 7 سال گذشته حدود 20 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج به 7 میلیون و 600 هزار ایرانی پرداخت شده است.»

 رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها با اعلام این آمار در برنامه گفت و گوی ویژه خبری افزود:

«افزایش سه برابری تسهیلات ازدواج و رسیدن آن به سقف 10 میلیون تومان در بودجه 1395 با توجه به منابع محدود قرض‌الحسنه بانک‌ها نمی‌تواند اجرا شود.

مصوبه اخیر مجلس برای افزایش تسهیلات ازدواج تا 330 درصد کارشناسانه نبود.

هم‌اکنون نیز 450 هزار تقاضا در سامانه بانک مرکزی ثبت‌شده است که از این تعداد 150 هزار تقاضا مربوط به بانک ملی ایران است.

قبلا بانک‌ها 3 میلیون تومان تسهیلات ازدواج را به یک میلیون نفر پرداخت می‌کردند ولی در حال حاضر مجبورند مبلغ 10 میلیون تومان را به 300 هزار نفر پرداخت کنند. درحالیکه بانکها برای پرداخت سقف 3 میلیون تومانی تسهیلات ازدواج نیز با مشکل منابع مواجه اند.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 8 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: