ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 اردیبهشت  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دیدار هاشمی با نماینده سازمان ملل در امور عراق

با بلوکه کردن پول ایران

می خواهند مانع اجرای برجام بشوند! 
 
 
 
 

هاشمی رفسنجانی در دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق که به ایران سفر کرده گفت:

غربی‌ها كه علیه صدام به حمایت از كویت برخاسته بودند، علاوه بر نیروهای سه گانه عراق، همه زیرساخت‌ها را نابود كردند. تفرقه‌های قومیتی و مذهبی كه در عراق مزمن شده، همیشه این كشور را زجر می‌دهد. این روزها احزاب و گروه‌های فراوان هم در عراق اضافه شده اند كه به جای تقویت وحدت، عوامل تفرقه را گسترش می‌دهند.

اگر چه امریکا مستبدی چون صدام را ساقط کرد، اما پس از بهم خوردن نظام و ساختار آن، مردم عراق را رها كرد و رفت، ولی عوامل نفوذ آنان باقی ماند. حالا هم اگر جامعه جهانی و سازمان ملل برای حل مشكل عراق صادق و مصمم باشند، ایران آماده همكاری در همه زمینه‌هاست.
نارضایتی مردم و به خصوص جوانان از استكبار و عوامل استبدادی آنها در كشورهای مختلف، باعث تسهیل سربازگیری از سوی گروه‌هایی چون داعش می‌شود.

همكاری‌های رژیم پهلوی و آمریكا، مقاطع مهم رویارویی آمریكا با مردم ایران از جمله كودتا علیه دولت ملی مصدق و تشویق عراق به تجاوز به ایران و حمایت‌های بی‌دریغ در طول هشت سال جنگ تحمیلی و در نهایت، درگیری رسمی علیه ایران تا حد سرنگون ساختن هواپیمای ایرباس حامل 290 مسافری از جمله مسائل تیرگی مناسبات ایران و امریکاست.

 پس از فراز و فرودهای فراوان، وقتی به خاطر تصویب برجام فضای گفتگو باز شد، باز بعضی‌ها با خوی استكباری بحث بلوكه شدن اموال ایرانی را به بهانه دخالت ایران در چند اتفاق مطرح می‌كنند كه از اساس دروغ است و بر اساس یك تهمت دادگاه‌های آن، یك ابرقدرت اموال بلوكه شدن ایران را تاراج می‌كند كه اگر چنین باشد، ایران اسناد غیرقابل انكاری از دست داشتن آمریكا در كشته شدن مردم و جوانان خویش دارد. شما به آمریكایی‌ها بگویید که دوره زورگویی‌ها تمام شده است. شاید بتوانند در كشوری مثل لیبی، دولتش را ساقط كنند، اما اوضاع آشفته لیبی همه دنیا را نا امن می‌كند.
نماینده ویژه دبیركل سازمان ملل در امور عراق نیز در این دیدارگفت:

بكار بردن سلاح‌های شیمیایی توسط داعش تهدیدی برای مردم عراق، منطقه و حتی جهان است. ما شاهدیم که یك بحران انسانی در عراق در حال گسترش است. عراق هیچ توانی برای جبران عقب ماندگی‌ها ندارد زیرا کاهش قیمت نفت خام، یك بحران مالی شده است. باید به مردم عراق كمك شود تا با داعش به عنوان دشمن بشریت بجنگد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 13 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: