ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 اردیبهشت  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پنجه افکنی سیاسی و

اقتصادی دولت و بیت رهبری 
 
 
 
 

بحث و کشاکش مهم میان رهبر جمهوری اسلامی و حسن روحانی که منجر به دستور فرمانده کل قوا به فرماندهی سپاه و ریاست ستاد مشترک نیروهای مسلح برای توقف قاچاق کالا از مرزهای ایران انجامید، در چارچوب اقتصاد مقاومتی بوده اما در محدوده تصمیمات ابلاغ شده به سپاه متوقف نمانده است. گفته می شود با توجه به پیش بینی ادامه سقوط قیمت نفت و ضرورت جایگزین کردن درآمد نفت با درآمد ناشی از مالیات ها، از جمله شروط روحانی برای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی چند نکته مهم دیگر را هم شامل میشده است:

1- تمام نهادهای اقتصادی از جمله نهادهای زیر مجموعه بیت رهبری باید مانند دیگر نهادهای اقتصادی مالیات پرداخت کنند و حساب و کتاب آنها شفاف بوده و برای دولت و مجلس مشخص باشد.

2- معافیت آستانقدس رضوی از مالیات باید خاتمه یابد و این امپراطوری اقتصادی نیز مانند همه نهادهای اقتصادی دیگر مملکت حساب وکتابش مشخص باشد و مالیات پرداخت کند.

3- هر گونه واگذاری کارخانجات به شرکت های سهامی که تشکیل می شود باید با قبول تعهد راه اندازی و به سودرسانی آن واحد صورت گیرد و از رانت سپاه خارج باشد.

4- حرکت صدا و سیما به سوی تامین بخشی از بودجه آن توسط خود این نهاد و از طریق آگهی ها صورت گیرد و فشار مالی آن از دوش دولت و بودجه عمومی مملکت کم شود.

ریشه های بحث جدی میان رهبر جمهوری اسلامی و حسن روحانی و در ادامه آن، با هاشمی رفسنجانی در پشت صحنه، از جمله بر سر اقتصادی مقاومتی و همین نکات بالاست که دولت امیدوار است با اجرای آنها بتوان از بحران اقتصادی کنونی عبور کرد. مسائل سیاسی و نبرد قدرت سیاسی بازوی دوم این نبرد است. در هر دو نبرد بیت رهبری از هر نظر در تنگنا قرار گرفته است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 22 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: