ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 اردیبهشت  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

37 سال مالیات نداده

امپراطوری "قدس رضوی"

حساب و کتاب پس خواهد داد؟

 
 
 
 

 

روزی که مرحوم آیت الله واعظ طبسی با حکم آیت الله خمینی سرپرست آستانقدس رضوی شد، این نهاد برای آن که بتواند روی پای خود بایستد از مالیات معاف شد. این معافیت با پافشاری میرحسین موسوی نخست وزیر وقت، می رفت تا بتدریج لغو شود، اما جنگ ایران و عراق و تعهدات مالی و انسانی که آستانقدس رضوی پذیرفت موجب ادامه این معافیت شد تا آنجا که برای خاتمه پافشاری میرحسین موسوی برای گرفتن مالیات از آستانقدس رضوی، آیت الله خمینی  طی نامه ای خطاب به میرحسین موسوی، با توجه به شرایط جنگی و تعهدات آستانقدس رضوی، بر ادامه این معافیت مالیاتی تاکید کرد.

جنگ تمام شد و آیت الله خمینی نیز در گذشت، نخست وزیری از قانون اساسی حذف شد و میرحسین موسوی نیز به حاشیه رانده شد. در این میان آستانقدس رضوی بر پایه همان حکم آیت الله خمینی از پرداخت مالیات معاف ماند و بتدریج تبدیل شد به یک امپراطوری در شکم جمهوری اسلامی.

امپراطوری که فعالیت علنی آن در قالب شرکت‌ها و موسسات اقتصادی و شرکت های سهامی متشکل از دهها شرکت زیر مجموعه در کار امور داروسازی، کشاورزی، ساختمان سازی، صنایع قند، هدایت هتل ها، خودروسازی، صنایع غذایی، نساجی، دامپروری و ... تعریف می شود و فعالیت های غیر علنی آن حتی اگر آلوده به قاچاق مواد مخدر وارده از افغانستان (هرات) هم نباشد، دهها فعالیت زیر زمینی است.

پس از در گذشت آیت الله طبسی، رهبر جمهوری اسلامی به میل و تصمیم خود حجت الاسلام رئیسی را جانشین طبسی کرد. حجت الاسلامی که یک دوره معاون قوه قضائیه و یک دوره نیز دادستان عمومی بوده و شهرتش بیش و پیش از این دو سمت، به نقشی وابسته است که در جریان قتل عام زندانیان سیاسی در مرداد و شهریور 1367 ایفاء کرد. هیچکس نمیداند چرا رئیسی جانشین طبسی شد. مانند همه انتصاباتی که رهبر انجام میدهد و هیچ نهادی در جریان چرائی آن نیست. آیا با تغییر مدیریت آستانقدس رضوی، این نهاد باز هم از پرداخت مالیات و شفافیت فعالیت های اقتصادی اش معاف باقی خواهد ماند؟ شاید مجلس خبرگانی که با ترکیبی که در انتخابات هفتم اسفند 94 پیدا کرد، بتواند در این امور نیز ورود کند و تکه ای از عبای بیت رهبری را بکند!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 22 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: