ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 اردیبهشت  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

علیرغم بی اعتنائی مردم

جدال بر سر مدیریت گاری

درگل مانده ای بنام "صدا و سیما" 
 
 
 
 

جدال بر سر ریاست بر گاری درگل مانده ای بنام "صدا و سیما" ظاهرا هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است. جدالی که مردم نسبت به آن بی اعتناء هستند و در اساس قید صدا و سیما را زده اند.

درباره انگیزه کناره گیری سرپرست کنونی صدا و سیما "سرافراز" تفسیرهائی در رسانه های داخلی ایران – اعم از طرفداران و مخالفان دولت- می شود که عمدتا مربوط به مناسبات درونی این سازمان و عقیم بودن آن برای تحولات درونی – مدیریت و برنامه ریزی های آن- است. در این میان اشاراتی هم به کاهش بودجه صدا و سیما نیز می شود که این بخش مسئله مربوط به کاهش شدید درآمد کشور از نفت و پافشاری دولت روحانی برخودکفا شدن صدا و سیما ازنظر مالی است. امری که ممکن نمی شود، مگر با زیر و رو شدن برنامه های آن، دست برداشتن از دروغگوئی و تهمت زنی و مقابله با مردم و خواست آنها و در نتیجه افزوده شدن بر شمار بینندگان آن و سپس افزایش آگهی ها و افزایش قیمت آنها. مثل همه جای دنیا. البته دولت هم مثل دیگر کشورهای جهان باید به تلویزیون دولتی کمک کند اما صدا و سیما جمهوری اسلامی پول را از دولت و در واقع از جیب مردم می گیرد و علیه آنها عمل کند.

دیروز سردار ضرغامی، سپس سرافراز و فردا فرد دیگری که می گویند نامش "علی عسگری" است بر راس این سازمان قرار داشتند و قرار میگیرد اما این جابجائی ها تا زمانی که برنامه های صدا و سیما زیر و رو نشود و سمت گیری ضد مردمی آن تغییر نکند بی فایده است.

محمد سرافراز  حدود ۱۸ ماه در راس صدا و سیما بود. روزی که آن را از سردار ضرغامی تحویل گرفت انتظارها، آغاز تغییرات در صدا و سیما انتظار می رفت اما اکنون آشکار شده که باندهای قدرتمندی در صدا و سیما لانه دارند که اجازه این تغییرات را نمی دهند. باندهائی که سر نخشان به خارج از صدا و سیما و نهادهای نظامی و غیر نظامی و بیت رهبری بند است.

سرافراز برای تغییرات ابتدا حدود 900 پست مدیریت را در این سازمان حذف کرد، و همزمان با این اقدام حوادثی در صدا و سیما روی داد که دانستنی است. از جمله آنچه در برنامه فتیله‌ای‌ها رخ داد. پخش نشدن مصاحبه ظریف با عادل فردوسی‌پور، خروج از کشور شهرزاد میرقلی خان، دعوای مستقیم با دولت بر سر پوشش ندادن برجام، شفاف سازی مجری پرس تی وی درباره تعرض یکی از مدیران این شبکه به او، تلاش برای رفع ممنوع التصویری برخی مجربان سر‌شناس و بازیگران مثل فرزاد حسنی، آزاده نامداری، رضا رشیدپور و سحر قریشی که به سیما بازگشتند. اما باندهای وابسته به قدرت در صدا و سیما حتی در همین حد تغییرات را هم تاب نیآوردند و گفته می شود سرافراز به همین دلیل کنارگیری کرده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 23 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: