ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 اردیبهشت  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

رانندگان تاکسی چشم دیدن آنها را ندارند

یک "پراید" و مسافرکشی

آرزوی شهرستانی ها در تهران

 
 
 
 
 

این روزها، تهرانی هائی که سوار مسافرکش های شخصی می شوند با رانندگانی آشنا می شوند که لهجه شهرهای مختلف ایران را دارند. آنها چون در شهرهای خودشان کار رونق ندارد، راهی تهران شده اند و  در خیابان های اصلی و بزرگ مرکز شهر و میادینی مانند میدان ونک و نیز مسیرهای منتهی به جنوب شهر مسافر کشی می کنند.

یکی از این رانندگان که از لرستان و شهر خرم آباد به تهران آمده و با "پراید" خود مسافرکشی می کند می گوید:

23 ساله ام و در دانشگاه افسری قبول شده اما به دلایلی انصراف دادم و به همراه چهار تن از همشهریانم برای کار راهی تهران شدیم. از شش صبح مسافر کشی را شروع می کنم و تا پاسی از شب در مسیر میدان های ولیعصر(ع)، انقلاب و راه آهن مسافرکشی می کنم. چند نفر از همشهریانم هم برای همین کار به تهران آمده و همگی با هم یک خانه اجاره کرده ایم و با هم زندگی می کنیم و روزانه حداقل یکصد هزار تومان در می آورم. در آمد این کار بد نیست. یکی از همشهری هام یک پراید را ماهیانه 600 هزار تومان کرایه کرده و مشغول همین کاری است که من دارم.

در خرم آباد کار پیدا نمی شد. تهران پیش خرم آباد بهشت است. مشکل اینست که شهر را بلد نیستیم و رانندگی خیلی سخته. خیلی باید مواظب موتور سوارها بود. رانندگان تاکسی ها با ما خوب نیستند. معتقدند نان آنها را آجر می کنیم، اما بالاخره ما هم باید یکطوری نان در بیآوریم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 26 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: