ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 فروردین  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

رقبای هاشمی رفسنجانی چه کسانی اند؟

چهار احتمال موجود

برای ریاست مجلس خبرگان! 
 
 
 
 

 

گزارش زیر خلاصه ایست از گزارشی که "آفتاب" در زمینه انتخاب ریاست مجلس خبرگان آینده تهیه کرده است:

 یاسر هاشمی فرزند هاشمی رفسنجانی:

1- آقای هاشمی همواره به دنبال حضور افراد متعهد و امتحان پس داده در رأس مجلس خبرگان بودند. به همین دلیل هم از ریاست آیت‌ا... مشكینی و آیت‌ا... مهدوی كنی حمایت كردند و به این دو بزرگوار در اداره مجلس خبرگان كمك می‌كردند. در شرایط كنونی نیز اگر ایشان تشخیص بدهند شخص دیگری توانایی اداره مجلس خبرگان را دارد این احتمال كه خودشان كاندیدای ریاست نشوند بسیار زیاد است. با این وجود اگر احساس تكلیف كنند و احساس كنند در صورت عدم حضور ایشان ریاست مجلس خبرگان به دست افرادی خواهد افتاد كه از صلاحیت كافی در این زمینه برخوردار نیستند قطعا كاندیدای ریاست مجلس خبرگان خواهند شد.

2- صادق زیباكلام:

هاشمی قطعا اعلام نامزدی خواهد كرد و من شانس ایشان را برای ریاست زیاد می‌بینم چون نه تنها ۱۵ نفری كه از تهران وارد مجلس شدند به ایشان رای می‌دهند بلكه نمایندگان خبرگان در استان‌ها هم ممكن است به ایشان رای دهند؛ ضمن اینكه اصولگرایان نامزد شاخصی ندارند. درباره هاشمی شاهرودی هم فکر نمی کنم ایشان به این سادگی نامزدی ریاست خبرگان را قبول كند مگر اینكه به ایشان تكلیف شود. لذا اگر ایشان را استثنا كنیم شانس بعدی اصولگرایان جنتی است كه برخی حاضر نیستند به ایشان رای دهند و لذا شانس هاشمی زیاد است چون اصولگرایان كسی را ندارند.

3- حجت‌الاسلام ابراهیمی:

تصورم می‌كنم رقابت بین آیات موحدی كرمانی و هاشمی شاهرودی خواهد بود. هاشمی با توجه به تركیب مجلس خبرگان پنجم نمی‌تواند امید داشته باشد كه باز هم به كرسی ریاست مجلس خبرگان تكیه بزند. با توجه به زاویه‌ای كه ایشان با جامعه روحانیت گرفته، بعید است نمایندگان خبرگان رای به ریاست ایشان بدهند.

4- درباره آیت الله موحدی کرمانی دبیر جامعه روحانیت مبارز و امام جمعه موقت تهران نیز این نظر وجود دارد:

اصولگرایان به آیت‌ا... موحدی كرمانی به عنوان جدی‌ترین گزینه توجه دارند؛ گزینه‌ای كه البته با توجه به حضور در لیست هاشمی در انتخابات خبرگان رهبری، می‌تواند گزینه قابل پذیرش برای رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز باشد. با این اوصاف شاید بتوان آیت‌ا... موحدی كرمانی را گزینه بالقوه ریاست دانست اما باز هم با توجه به وزن بالای حامیان هاشمی در مجلس خبرگان كاندیدا شدن موحدی كرمانی ریسك بزرگی برای اوست كه مشخص نیست آیا آن را خواهد پذیرفت یا خیر.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 16 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: