ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 فروردین  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

شایعات مربوط به لغو

سفر حسن روحانی به اتریش
 
 
 
 

 

در ایران، بحث هائی پیرامون لغو سفر روحانی به اتریش جریان دارد که کاملا مغایر آن خبرهای رسمی است که تاکنون اعلام شده است. از جمله نظر علی لاریجانی رئیس مجلس مبنی بر احتمال تظاهرات مجاهدین خلق!

از جمله بحث هائی که پیرامون لغو این سفر جریان دارد اینست که روحانی در اعتراض به طرح شورای نگهبان برای لغو آراء شماری از برندگان انتخابات هفتم اسفند و همچنین سخنرانی رهبر جمهوری اسلامی در مشهد سفرش به اتریش را لغو کرده است. آقای خامنه ای در سخنرانی نوروزی اش در مشهد "برجام" را مسخره کرده بود. انگیزه دیگر لغو سفر اتریش نیز نادان و خائن اعلام کردن مخالفان نمایش های موشکی تحریک آمیز توسط رهبر در دیدار با مداحان حدس زده می شود.

در جریان سفر به اتریش قرار بود مذاکرات مهمی در ادامه برجام انجام شود و آقای خامنه ای عصبانیتش را از نتایج انتخابات هفتم اسفند دو مجلس شورا و خبرگان و بویژه خبرگان و تقویت موقعیت هاشمی رفسنجانی را در مخالفت با برجام و تائید موشک پرانی های تحریک آمیز نشان داد. البته آقای خامنه ای در دیدار با اعضای مجلس خبرگان در آخرین روزهای سال 94 نیز رفت و آمدها و گفتگوهای دیپلماتیک را با این جمله که " نتیجه این رفت و آمدها فقط وعده است و روی زمین نیست" نفی کرده بود. سخنرانی مشهد ادامه این سخنرانی در دیدار با اعضای مجلس خبرگان بود و تائید موشک پرانی های توام با تبلیغات نظامی نیز ادامه سخنرانی مشهد. این درحالی است که آزمایش های موشکی، اگر هدف صرفا بالا بردن توان نظامی ایران است و نه کارشکنی علیه سیاست های دولت و شاخ و شانه کشیدن برای هاشمی رفسنجانی، می توانست مانند گذشته بی نیاز به نمایش های تحریک آمیز نظامی انجام شود.

در ادامه همین بحث ها، سفر بی سر و صدا و به دور از اطلاعیه های خبری روحانی به کیش و همزمان شدن این سفر با سفر هاشمی به این جزیره نیز بی ارتباط با لغو سفر روحانی به اتریش ارزیابی نشده است.

از قول هاشمی، چند ماه پیش نقل شده بود که در یکی از همین کارشکنی های نوبتی رهبر جمهوری اسلامی علیه دولت، هاشمی به روحانی توصیه کرده بود، خودت را بکش کنار و مملکتی را که به ویرانی کشانده بده دست خودش ببینیم می خواهد با آن چه کند!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 16 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: