ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 فروردین  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

رقابت برای 70 کرسی مجلس

سرنوشت 40 در صد مجلس

10 اردیبهشت معلوم می شود
 
 
 
 

انتخابات مرحله دوم برای مجلس 10 اردیبهشت برگزار می شود و گویا آخرین رایزنی ها برای اعلام لیست امید برای دور دوم انتخابات به نتیجه قطعی رسیده و اعلام می شود. بخشی از تعلل ها برای اعلام این لیست، ناشی از این دست و آن دست کردن شورای نگهبان برای تائید نتایج همه حوزه های رای گیری در مرحله اول است. تاکنون صحبت از 69 یا 70 نماینده است که باید در مرحله دوم انتخاب شوند. روزنامه شرق این آرایش را از مرحله اول انتخابات منتشر کرده است:
در مرحله دوم انتخابات قرار است تکلیف ٥٦ حوزه و ٦٩ کرسی باقیمانده از ٢٩٠ کرسی مجلس روشن شود. ستاد ائتلاف قرار است برای بیش از ٦٠ کرسی نامزد معرفی کند. از این تعداد بالای ٦٠  نامزد در فهرست امید قرار می‌گیرند و گفته مي‌شود قرار است از پنج نفر هم اعلام حمایت شود. ستاد ائتلاف در حقیقت قرار است درباره هر ٦٩ کرسی اعلام موضع کند.

محمدرضا عارف، نفر اول تهران از لیست امید گفته است ما برای ٤٠ درصد کرسی‌های باقی‌مانده مجلس در مرحله دوم آماده شده ایم.

فهرست امید در مرحله  اول انتخابات توانست ١٢٤ کرسی را از آن خود کند. از این تعداد ٩٩ نفر اصلاح ‌طلب قطعی و ٢٥ نفر از حامیان دولت بودند که در فهرست امید جای گرفتند. همچنین پنج نفر از اقلیت‌های دینی که رأی آورده‌‌اند گرایش اصلاح‌طلبی دارند و البته ٢٠ نفر از مستقل‌ها هم گرایش حامی دولت دارند. با توجه به این آمار کرسی‌های باقی‌مانده در مرحله اول یعنی ٩٧ کرسی را هم مستقل‌ها و اصولگرایان کسب کرده‌اند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 17 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: