ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 فروردین  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پاسخ روحانی به دو نکته

اگر برجام نبود

 امروز صادرات نفت نداشتیم 
 
 
 
 

 

روز گذشته (دوشنبه) در نشست مدیران ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، روحانی حضور یافت و به دفاع و تکرار دو نکته پرداخت. نخست دفاع از "برجام" که رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی نوروزی خود در مشهد با تمسخر از آن یاد کرده بود و سپس تاکید بر "اخلاق" که در پیام نوروی خود آن را "برجام 2" اعلام کرده بود. روحانی گفت:

 

آنهایی که امروز در مورد برجام صحبت‌هایی می‌کنند، گویا فراموش کرده‌اند که اگر برجام نبود امروز حتی یک بشکه نفت هم نمی‌توانستیم صادر کنیم.

اگر این دولت راه گذشته را ادامه می‌داد امروز صادارت نفت ایران به صفر می‌رسید و نفت ایران در صحنه انرژی از بین می‌رفت. امروز صادرات نفت خام و میعانات گازی به 2 میلیون بشکه رسیده‌ است. البته حرف من به این معنا نیست که کشور به نفت متکی باشد. در سال 94 برای اولین بار در تاریخ بعد از انقلاب، صادرات غیرنفتی از واردات غیرنفتی پیشی گرفت. 42 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی و 41 میلیارد دلار واردات غیرنفتی در این سال داشتیم.

سال گذشته ، 8 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد و پیش‌بینی‌ها این است که برای خرید 10 میلیون تن گندم خود را آماده کنیم. همچنین دولت اعلام کرد صادرات و واردات گوشت قرمز، گوشت سفید و تخم‌مرغ به تراز رسیده است.

فضای امید و تلاشی در کشور ایجاد شده که نباید بگذاریم از دست برود. طوری رفتار نکنیم که اگر به طور مثال مریض در حال مرگی از عمل جراحی سالم بیرون آمد بخواهیم از جای بخیه ایراد بگیریم.

نباید فکرمان مشغول حاشیه ‌سازی‌ها، جدایی و تفرقه باشد. نباید در فضای انتخاباتی بمانیم، بلکه باید در ایام انتخابات رقابت کنیم و بعد از آن آثار انتخابات نباید آنقدر ادامه پیدا کند تا به انتخابات بعدی برسد.

مهمترین اصل در حوزه ارتباطات امانت است و مردم باید به ما اعتماد کنند. نباید طوری باشد که مردم به یک شبکه اجتماعی بیگانه بیشتر از شبکه اجتماعی داخلی اعتماد کنند و آن را امین‌تر بدانند.

فساد را باید از ریشه بخشکانیم و یکی از راه‌های مقابله با فساد باب شدن امور در فضای مجازی است. در راستای مبارزه با فساد در قراردادهای جدیدی که با خارجی‌ها داریم تأکید کرده‌ایم یکی از بندهای همه قراردادها این باشد که هرگونه پرداخت پول به هر کسی و به هر نحوی به معنای باطل شدن قرارداد باشد.

اگر صنعت داشته باشیم اما محیط زیست ناسالم باشد و اگر همه چیز داشته باشیم ولی در اخلاق پیشرفت نکنیم فایده‌ای ندارد.

متأسفانه همیشه بشر از ابزاری که در دست داشته سوء استفاده‌هایی کرده است اما نمی‌توان به خاطر اینکه در مواردی سوءاستفاده‌هایی رخ داده است موضوعی را تعطیل کنیم. پس باید توجه داشته باشیم که از ابزار به بهترین شکل استفاده کنیم و مانع سوءاستفاده شویم و اینطور نباشد که برخی افراد ابزاری دارند و آن نه گفتن به همه چیز است. بلکه باید از همه ابزار مفید برای بشر با برنامه‌ریزی صحیح بهره بگیریم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 17 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: