ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 فروردین  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه با عضو رهبری جامعه روحانیت مبارز تهران

امام جمعه های حکومتی

نماز جمعه ها را بی اعتبار کرده اند 
 
 
 
 

 

حجت الاسلام اکرمی عضو رهبری جامعه روحانیت مبارز که از اعضای موافق هاشمی رفسنجانی است، روز گذشته در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفت:

انتخاب آیت الله هاشمی رفسنجانی به نمایندگی مردم استان تهران در انتخابات اخیر مجلس خبرگان رهبری با کسب حدود ۲و نیم میلیون رأی مردم، نشان داد که ایشان نه تنها مورد قبول اکثریت مردم استان تهران، بلکه مورد قبول اکثریت مردم همه ایران است. ایشان حتی برای مردم کشورهای مختلف جهان که بنا دارند انقلاب اسلامی ایران و این کشور را بشناسند، فردی شناخته شده و دارای جایگاه است. من آیت الله هاشمی رفسنجانی را معصوم نمی‌دانم اما ایشان را فردی برجسته و شایسته می‌دانم که از ظرفیت‌های بزرگ انقلاب محسوب می‌شود و مردم هم در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری رأی اول را به ایشان دادند.

سئوال: با توجه رأی بالای مردم استان تهران به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات اخیر مجلس خبرگان رهبری و مقبولیت بالای ایشان نزد مردم، آیا بازگشت آیت‌الله هاشمی به تریبون نمازجمعه تهران موجب رونق و اقبال زیاد مردم به نماز جمعه خواهد شد؟

پاسخ: در خصوص نماز جمعه تهران اولا باید یک فکر بایسته و شایسته در این خصوص داشته باشیم، چرا که به گفته یکی از مسئولانی که خود بنده از ایشان در این خصوص پرسیدم، در شرایط عادی، جمعیت بسیار اندکی به نماز جمعه تهران می‌روند که این جمعیت اندک با توجه به جمعیت ۱۰میلیون نفری تهران، متناسب نیست. علمای بزرگ ما اعم از مبلغان دین و ائمه جمعه و جماعات باید بنشینند و برای اینکه نماز جمعه پرشکوه‌تر و با کیفیت‌تر برگزار شود فکر کنند و چاره بیاندیشند.
در خصوص امام جمعه تهران هم واقعا باید فکر عاقلانه و منصفانه‌ای کرد و افرادی که مقبول مردم هستند و مردم با احترام به آنها اقتدا می‌کنند را به عنوان خطیب نماز جمعه تهران ببینیم، زیرا این امر می‌تواند خود به خود، جاذبه‌ای برای روی آوردن بیشتر مردم به نماز جمعه داشته باشد؛ وجدانا و انصافا هم باید روی ائمه جمعه و امامان جمعه‌ای که مشروعیت و مقبولیت عمومی و صلاحیت عمومی داشته باشند، حساب کنیم. گاهی در نمازجمعه جزوه‌هایی پخش می‌شود که سرتاسر آن توهین و اهانت بوده و اصلا مدرک هم ندارد؛ مثلا این جزوه عبرت در حالی در نمازهای جمعه توزیع می‌شود، که بدون داشتن مدرک، دائما سمپاشی و شخصیت‌ها را مورد اهانت قرار می‌دهد. انسان به نماز جمعه می‌رود تا روح خود را پاک کند و اصولا فایده نماز و نماز جمعه همین است که با پاک کردن روح، به ارتباط مقدس معنوی برسیم اما اینکه مثلا بیاییم در چنین مکان‌های مقدسی جزوه‌هایی مثل جزوه عبرت که سر تا سر آن توهین است را پخش کنیم و برای انسان‌های مختلف آزردگی ایجاد کنیم، به دستور اسلام عمل کرده‌ایم؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 18 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: