ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 فروردین  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پس از اعلام ابطال رای مینو خالقی

شورای نگهبان نمی خواهد

نماینده پنجم اصفهان اصلاح طلب باشد!

 
 
 
 
 

 

جدال بر سر ابطال آراء خانم مینو خالقی منتخب اصفهان در دور اول انتخابات مجلس در اسفند ماه، همچنان میان شورای نگهبان و وزارت کشور جریان دارد. در تازه ترین مورد این کشاکش، روز گذشته وزارت کشور اعلام کرد که حتی اگر ابطال آراء خانم خالقی دارای مستندات قانونی هم باشد، نفری بعدی باید جانشین وی شده و وارد مجلس شود. یعنی فردی که 25 در صد آراء را آورده و مطابق قانون انتخابات حق دارد به مجلس برود. این منتخب علیرضا آجدانی است.

با توجه به تفاوت استنباط وزارت کشور و شورای نگهبان از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، موضوع حوزه انتخابیه اصفهان در نشستی با حضور وزیر کشور و اینجانب با دبیر شورای نگهبان بررسی شد. با این حال، شورای نگهبان همچنان نظر قبلی خود را درباره منتخب اصفهان اعلام کرد.

شورای نگهبان نظرش اینست که انتخاب نماینده پنجم اصفهان را موکول کند به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال 1396. یعنی تا آن زمان، اصفهان 4 نماینده بجای  5 نماینده در مجلس داشته باشد.

(باحتمال زیاد مخالفت شورای نگهبان با جایگزین شدن علیرضا آجورانی به جای خانم مینو خالقی اینست که آجودانی نیز در لیست اصلاح طلبان بوده و رای آورده است.)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 22 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: