ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 فروردین  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بحث پیرامون هیات رئیسه مجلس آینده

اکثریت مجلس آینده را

"فراکسیون امید" تشکیل میدهد 
 
 
 
 

درباره ترکیب فراکسیون های مجلس آینده و هیات رئیسه این مجلس، روز گذشته روزنامه "آرمان" گزارش- مصاحبه نسبتا مشروحی منتشر کرد که حاصل آن همین است که میخوانید:

در مجموع سیاست‌های شورای عالی اصلاح‌طلبان این است كه مساله هیات رئیسه مجلس را یك موضوع درون مجلسی می‌دانند. ما معتقدیم تا تشكیل فراكسیون امید و تعیین تكلیف شیوه و آیین‌نامه كار این فراكسیون و همچنین یكی از مهم‌ترین موضوعات كاری این فراكسیون یعنی تصمیم‌گیری برای چگونگی مشاركت در انتخاب هیات رئیسه و اركان مجلس باید صبر كرد و فعلا ترجیح این است كه در این ارتباط به مصادیق ورود نكنیم.

فراكسیون امید در حال شكل‌گیری است و به نظر تا نیمه اردیبهشت به سرانجام خواهد رسید، تا آن هنگام هم جهت‌گیری‌ها و تركیب مجلس دهم به صورت قطعی مشخص خواهد شد. در حال حاضر جریان مقابل به امید اینكه میان اصلاح‌طلبان و اعتدالیون اختلاف ایجاد كند مرتب تقابل دو گزینه محتمل ریاست، یعنی آقایان لاریجانی و عارف را به عنوان خط رسانه‌ای خود دنبال می‌كند و به آن دامن می‌زند. این خود گواهی بر این است كه رقیب پذیرفته كه اكثریت را به دست نیآورده و با این تاكتیك‌ها امید دارند بتوانند برخی از نمایندگانی كه با تابلوی مستقل در مجلس حاضر شده‌اند را به سمت خود بکشند.

در حال حاضر منتخبان لیست امید طی جلسات خود را آماده می‌كنند كه از لحاظ اطلاعات لازم ‌بروز شوند و در تلاشند تا هرچه بیشتر با سازوكار‌های فعالیت در مجلس آشنا شوند. در كنار این موضوعات بخش مهمی از این جلسات به بررسی مسائل كلان كشور و اولویت‌هایی كه نیاز است به محض استقرار مجلس جدید مورد توجه قرار گیرند و بدان‌ها پرداخته شود اختصاص داده می‌شود. مساله دیگری كه دوستان در جلسات بدان‌ می‌پردازند سازوكار فراكسیون در حال تشكیل امید است كه یكی از خواست‌های واضح رای‌دهندگان تشكیل و انسجام هر‌چه بیشتر چنین فراكسیونی برای پیگیری مطالبات مطرح شده است. باید دید فراكسیون‌های مجلس جدید چه ترکیبی خواهد داشت. نیرو‌های مستقلی كه خارج از لیست امید به مجلس جدید راه یافته‌اند هنوز تكلیف‌شان مشخص نیست. اینكه آنها به چه تعداد فراكسیون و با چه وزنی تقسیم می‌شوند هم موضوع مورد توجهی است. لیست امید در تهران یكجا رای آورده است اما اینكه آیا همه این ۳۰‌ نفر منتخب تهران یكجا عمل خواهند كرد یا به بعد از تشکیل مجلس روشن می شود.

اصلاح‌طلبان و اصولگرایان اعتدالی قبل از هر چیز باید بکوشند از هرگونه تقابل با دولت بپرهیزند. در یک فضای مشوش تندروها می‌توانند مدیریت مجلس را به دست بگیرند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 24 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: