ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 فروردین  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گزارش دریافتی از هلند

سقوط دولت اوکرائین

پس از شکست در رفراندوم هلند

 
 
 
 
 

 

اتحادیۀ اروپا و بیش از همه دولت هلند تلاش کردند در رفراندوم پیوستن اوکرائین به اتحادیه اروپا که در هلند برگزار شد رای مثبت مردم را بگیرند، اما موفق نشدند. در رفراندومی که برگزار شد  تقریبا 38%  هلندی ها رای به پیوستن اوکرائین به اتحادیه اروپا دادند و 61% با آن مخالفت کردند.

اکثرِ دولت ها درِ کشورهای اتحادیۀ اروپا بدونِ ارجاع به افکار عمومی پیوستن اوکرائین به اتحادیه اروپا را اعلام کردند. شکست طرفداران پیوستن اوکرائین به اتحادیه اروپا در هلند دارای این اهمیت بود:

هلندِ یکی از اصلی ترین حامیان "انقلابِ نارنجی" در اوکرائین بود و در حمایت از دولت نیمه فاشیست اوکرائین تاکنون چنان سنگ تمام گذاشته که حتی در کار بررسی دلیل سقوط هواپیمای شرکت مالزیائی بر فراز اوکرائین تاکنون حاضر به افشای اطلاعات جعبه سیاه و دلائل واقعی این سقوط نشده است. سقوطی که در ابتدا بی وقفه تبلیغ کردند هواپیما با موشک روسی سقوط کرده، اما پس از مدتی فیتیله این تبلیغ را پائین کشیدند و سکوت را ترجیح دادند زیرا حقیقت کم کم آشکار و معلوم شده بود که ارتش اوکرائین هواپیما را هدف قرارداده است.

در آن حادثه 296  مسافر و خدمه هواپیما کشته شدند که  198 نفرشان هلندی بودند.

تاکنون دولت هلند که در همسوئی با اسرائیل شهرت چند ده ساله دارد، مدتها با پنهان کردنِ "عدم ارسالِ داده ها و اطلاعاتِ برج های مراقبتِ اوکرائین" به کمیسیون بررسی حادثه و تفاهم جداگانه و خصوصی با مقاماتِ اوکرائین جلوی انتشارِ هرگونه خبر و سندی در رابطه با سقوط هواپیما را منوط به تائید مقاماتِ اوکرائین کرد!

شاید از جمله پیآمدهای رفراندوم هلند تصمیم نخست وزیر کنونی اوکرائین بنام آرسنی یاتسنوک باشد که گفته می شود از تبار یهودیان اوکرائین است. او اعلام کرده که هفته آینده از سمت خود کنار خواهد رفت.

پیرامون اهمیت رفراندوم هلند این نکته نیز دارای اهمیت است که رئیس کمیسیون اروپا "یونکر" قبل از انتخابات خطاب به مردم هلند گفته بود: "من از هلندی‌ها می‌خواهم درک کنند که اهمیت این رفراندوم فراتر از کشور هلند است. من اعتقاد ندارم که هلندی‌ها به این توافق پاسخ منفی می‌دهند، زیرا این کار در را به روی یک بحران بزرگ قاره‌ای باز خواهد کرد و روسیه ثمره این پیروزی آسان را به دست خواهد آورد."


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: