ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 فروردین  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اختلاف فرمانداری و شورای شهر تهران

بر سر افزایش قیمت حمل و نقل عمومی

 
 
 
 

 

فرمانداری تهران و شورای شهر تهران بر سر افزایش نرخ تاکسی و مترو با هم وارد کشمکشی شده اند که میلیونها مردم پیاده تهران منتظر نتیجه آن هستند.

اکثریت شورای شهر تهران در آخرین روزهای سال گذشته به افزایش نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو بین 15 تا 25 درصد رای داد.

شورای شهر مصوبه خود را جهت اجرا به فرمانداری تهران ابلاغ کرد که با مخالفت فرمانداری روبرو شد. شورای شهر تهران در اولین جلسه سال جدید خود که 15 فروردین تشکیل شد اعتراض شهرداری را بررسی کرد و بار دیگر بر مصوبه خود پای فشرده و مخالفت فرمانداری تهران را قبول نکرد.

فرمانداری تهران، با توجه به مرتبط بودن افزایش قیمت وسائط حمل و نقل عمومی که میلیونها ایرانی فاقد اتومبیل شخصی و موتورسیکلت از آن استفاده روزانه می کنند میگوید که اگر افزایش نرخ‌ها معقول و منطبق با تورم باشد، فرمانداری با آن موافقت می‌کند، در غیر این صورت و پس از بررسی اگر میانگین افزایش‌ها بیش از تورم باشد با آن مخالفت می‌شود. مصوبه جدید شورای شهر به دلیل اینکه مطابق سیاست‌های عمومی دولت در ارتباط  با حمل و نقل نبود، به ویژه افزایش 25 درصدی نرخ مترو، با آن موافقت نکرد و حالا این اعتراض در هیات حل اختلاف وزارت کشور در دست بررسی است.

معاون عمرانی فرمانداری تهران در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا گفت: امیدواریم ظرف چند روز آینده هیات حل اختلاف تشکیل جلسه بدهد و تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

هیات حل اختلاف به ریاست فرماندار تهران، دبیری معاون عمرانی فرمانداری تهران، نماینده استانداری تهران، وزارت کشور و چند تن از مشاورین فرمانداری تهران تشکیل خواهد شد.

کشمکش فرمانداری و شهرداری بر سر افزایش نرخ مترو، تاکسی و اتوبوس باعث شده تا در جریان این اختلافات و زمزمه افزایش کرایه ها برای برخی رانندگان تاکسی بطور غیرقانونی نرخ کرایه  تاکسی را بالا ببرند که در روزهای اخیر با اعتراض مسافران روبرو شده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 26 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: