ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 فروردین  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

من موظف به پاسخگوئی به مردم هستم

پاسخ پوتین به 80 سئوال

در مصاحبه 3 ساعت و40 دقیقه ای 
 
 
 
 

 

رئیس جمهور روسیه "پوتین" در مصاحبه مستقیمی که 3 ساعت و 40 دقیقه به طول انجامید، به دهها سئوال مردم روسیه پاسخ داد. بیشتر سئوالات درباره مسائل داخلی این کشور بود و بخشی هم مربوط به سیاست خارجی. تلویزیون "روسیه 24" اعلام کرد که از روز اعلام تاریخ این مصاحبه (14 اپریل) تا روز انجام مصاحبه بالغ بر 3 میلیون سئوال از طریق ای میل، اس ام اس و تلفن دریافت شده بود که از میان آنها سئوالات تکراری حذف و مجموعا 80 سئوال برای طرح انتخاب و درمصاحبه با پوتین طرح شد.

از نکات جالب این مصاحبه، روی خط تصویری آمدن دو دختر و پسر خردسال بودند. دخترخردسال پرسید که آیا یک زن می تواند رئیس جمهور روسیه شود؟ و پوتین پاسخ داد "من معتقدم اگر یک زن به ریاست جمهوری برسد همه جانبه تر کشور را اداره می کند!" پسر خردسال پرسید "من اگر بخواهم رئیس جمهور شوم چه باید بکنم؟" پوتین پاسخ داد: "خوب درس بخوانی، کشور و مردم روسیه را خوب بشناسی و مشکلات کشور را هم بدانی".

از میان سئوالات بی سانسوری که مستقیما پخش شد، انتقاد صریح مردم از قیمت دارو و تعلل دولت در این زمینه بود که پوتین همآنجا قول داد در عرض یکماه و نیم این مسئله با پرداخت سوبسید حل خواهد شد و نتیجه را هم سئوال کننده و هم دیگران برای او بنویسند.

 

پوتین در یکی از پاسخ هایش به سئوال کننده ای که درباره سقوط روسیه در دو دهه گذشته سئوال کرده بود گفت: "روسیه از قعر بحران خارج شده و در حال ترقی است. به گفته کارشناسان رشد اقتصادی روسیه در سال آینده میلادی ۴/ ۱ درصد خواهد بود".

در این مصاحبه حتی مردم درباره آسفالت بد خیابان ها در برخی شهرها و چاله ها هم سئوال کردند. از جمله در همین باره یکی از ساکنان شهر "اومسک" روی خط آمده و سئوال کرد که پوتین گفت بسرعت به این مسئله رسیدگی خواهد شد.

در ارتباط با جنگ سوریه نیز که چند سئوال مطرح شد، پوتین گفت: واحدهای نظامی روسیه از سوریه خارج شده اند. ما زمانی خارج شدیم که ارتش این کشور خود توان مقابله با جنگجویان تروریست را داشت و پیوستن مردم به آن شتاب گرفته بود. در بازپس گیری شهر پارلمیرا (برخلاف ادعاهای بی بی سی و صدای امریکا و یورو نیوز) ارتش روسیه نقش نداشت و این ارتش سوریه بود که این شهر را پس گرفت و نشان داد که ارزیابی ما از توانمند شدن ارتش سوریه درست بوده است. سیاست ما همچنان بر پایه نظر و رای مردم خود سوریه است. هر آنچه را که آنها در انتخابات سوریه که انتخاب کنند برای روسیه قابل احترام است. این انتخابات با تغییر قانون اساسی سوریه هرچه زودتر باید برگزار شود.

درباره تیرگی مناسبات روسیه و ترکیه نیز سئوال شد که پوتین گفت: ملت‌های دو کشور با هم دوست هستند، اما دولت روسیه با دیدگاه‌های برخی از سیاستمداران ترکیه مخالف است. دولت به جای مبارزه با گروه‌های تروریستی از آنها پشتیبانی می‌کند. هم اکنون در این کشور جنگ داخلی (با کردها) جریان دارد.  

پوتین درپاسخ به سنوالی که از او در باره "اوباما" پرسیده شد نیز گفت: رئیس جمهور امریکا سیاستمدار است و من برای او احترام قائلم. همه میدانند که او اخیرا اعتراف کرد که در لیبی امریکا اشتباه کرد. متاسفانه اشتباه را می پذیرند اما به آن عمل نمی کنند. آنها همین اشتباه لیبی را در سوریه تکرار کردند.

در بخش های پایانی این مصاحبه طولانی، پوتین گفت: من بعنوان رئیس جمهور روسیه موظف به پاسخگوئی مستقیم به مردم روسیه هستم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 28 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: