ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 فروردین  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

محمد خاتمی:

گاهی جامعه می گوید

چه چیز را نمی خواهد!

 
 
 
 

 

محمد خاتمی در نخستین جلسه بنیاد باران در سال 95 پیرامون مرحله اول انتخابات دو مجلس خبرگان و شورا و همچنین دور دوم انتخابات مجلس شورا گفت:

در انتخاباتی که صورت گرفت و مرحله دوم آن نیز انشاءالله برگزار می شود، هیچ کس نباید احساس پیروزی یا شکست کند؛ پیروز ملت، نظام و رهبری بود. انتخابات نزدیک تر شدن دلها به همدیگر و غلبه عقلانیت و تدبیر در جامعه ما بود. باید این را تقویت کنیم.

طی سالهای گذشته مشخص شده که هیچ جناحی نمی تواند جناح دیگر را از صحنه حذف کند. بنابراین منطق، عقلانیت، شرع و عرف حکم می کند که همدیگر را تحمل کنیم و با هم صحبت و گفت وگو کنیم و بر روی مسایل مشترک تاکید داشته باشیم و کینه ها و کینه توزی ها را کنار بگذاریم و همه دست به دست هم دهیم و به سوی مصلحت ملت برویم و جامعه و حکومت به خواست مردم بیشتر توجه داشته باشند. گاهی جامعه خواست هایی دارد که اعلام می کند اما به آنچه می خواهد نمی رسد و آنچه نمی خواهد را بیان می کند. اینها مسایلی است که باید برای همه ما درس باشد.

 منظور از اصلاح، اصلاح در عرصه حیات سیاسی است.

کسانی بودند که جمهوری را بدعت می دانستند و می خواستند با امام به عنوان خلیفه مسلمین بیعت کنند اما امام جمهوری اسلامی را بدعت نمی دانست و بر جمهوری تاکید داشت. مطمئن باشید جریاناتی مثل داعش و طالبان از امام و انقلاب اسلامی ناراحتی بیشتری دارند تا از آمریکا و اسراییل.

در کشور ما کسانی هستند که آدم های تحصیلکرده و با سابقه ای هم هستند اما بدون رودربایستی می گویند جمهوریت و اسلامیت با هم سازگار نیستند و معتقدند امام هم به جمهوریت اعتقادی نداشته اند. این در حالیست که امام بارها و بارها بر جمهوریت تاکید داشتند.

منظور ما از اسلام آن اسلامی است که امام و جامعه مراد کردند. اسلامی که با آزادی، استقلال و پیشرفت سازگار باشد. اینها اصل خواست جامعه ماست.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 29 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: