ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 فروردین  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

فیلم را از اینجا ببینید!

درباره آزمایش های موشکی

پاسخ قاطع و مستدل ظریف

در مرکز مطالعات خلیج فارس 
 
 
 
 

پاسخ ظریف به یک سئوال در باره آزمایش های موشکی اخیر جمهوری اسلامی، در جریان سخنرانی وی در مرکز مطالعات خلیج فارس که با حضور خبرنگاران و مهمانان داخلی و خارجی تشکیل شده بود، روز گذشته بازتاب وسیعی در شبکه اینترنت داشت.

درجریان این سخنرانی از وی به انگلیسی سئوال شد:

- آزمایش موشکی اخیر ایران بر خلاف قطعنامه شورای امنیت بود. درحالیکه چندین شرکت ژاپنی آماده آغاز روابط تجاری با ایران هستند چرا شما دست به چنین آزمایشی زدید؟

ظریف پس از آن که اعلام کرد می خواهد ایستاده پاسخ دهد نه نشسته، از جای خود برخاست و در پاسخ گفت:

اگر شما یک پرسش را به صد روش متفاوت بپرسید در نهایت یک پاسخ را دریافت خواهید کرد. دوستان، اجازه بدهید بایستم تا شما بتوانید مرا بهتر ببینید. شما متحمل جنگ هشت ساله نبوده اید. شهرهای شما هدف باران موشک هایی که کلاهک شیمیایی حمل می کردند نبوده درحالیکه حتی یک موشک نداشته باشد که مقابله کنید. ما اگر در آن جنگ هشت ساله داشتیم، شاید صدام حسین حملاتش را متوقف می کرد. ما از کشوری به کشور دیگر می رفتیم، التماس می کردیم، تاکید می کنم، التماس می کردیم برای یک عدد موشک اسکاد که از مردممان دفاع کنیم، التماس می کردیم و ندادند! حالا شما از ما می خواهید که به خاطر ورود مقداری دلار به ایران دفاع از مردممان را رها کنیم؟

ما آرزوی روزی را داریم که هیچ کس بر روی اینگونه سلاح ها سرمایه گذاری نکند. در واقع ما خیلی از دیگران عقب تریم زیرا به اندازه کسری از بودجه نظامی آنها بر روی تسلیحات هزینه می کنیم. ما مشغول مسایل اولیه دفاعی هستیم که نیاز داریم برای جلوگیری از بوجود آمدن یک صدام حسین دیگر، که بخواهد با سلاح شیمیایی به ما حمله کند زیرا که جامعه بین المللی بدبختانه در دفاع از مردم ایران و حمایت از نهادهای بشر دوستانه شکست خورده است. صدام حسین به بدترین دشمن بشریت تبدیل شد اما نه وقتی که به خاک ایران تجاوز کرد و مردم ایران را با سلاح شیمیایی می کشت، بلکه زمانی که به کویت حمله کرد. برای هشت سال صدام شخصیت عزیز شما بود. او یار و محبوب شما بود. شما بروید این خواست خودتان از ما را به مردم ایران بگویید تا پاسختان را بگیرید. آنها به شما خواهند گفت که ما آن سرمایه گذاری را نمی خواهیم. اما ما با امنیت ترین، با ثبات ترین و بهترین کشور برای تجارت در منطقه هستیم. جایی که سرمایه گذاری بیشترین باز آوری و سود را خواهد داشت.

ما برای اینکه جامعه تجاری از ایران خوشش بیاید، اجازه بدهیم که یک صدام حسین دیگر پیدا شود و به ما حمله کند؟ ما از این تسلیحات هرگز استفاده نخواهیم کرد زیرا که ما هرگز، هرگز، هرگز آنها را بر علیه هیچ کس استفاده نمی کنیم مگر اینکه برای دفاع از خود و ما اطمینان داریم هیچ کس، دیگر جرات حمله دیگری به ما را نخواهد داشت.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 30 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: