ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

31 فروردین  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پیامی که دریافت شده بود

صبح روز کودتای 88

در بیت رهبری چه گذشت؟ 
 
 
 
 

 

سحرگاه 23 خرداد، علی خامنه ای بعد از نماز صبح، مطابق طرح از قبل تعیین شده از بیت رهبری در میدان پاستور تهران به باغی در اقدسیه منتقل شد. مجتبی خامنه ای هنگام انتقال رهبر به اقدسیه به فرماندهان سپاه اعلام "شرایط خاکستری" کرد و دستور تبدیل قرارگاه عالی شهید مطهری به ستاد عملیات داده شد.

هنگام انتقال رهبر به اقدسیه نیروهای حلقه 1 و 2 و 3 به همراه تیم حفاظت خانواده رهبر و نیز گردان حفاظت فیزیکی و چک و خنثی نیز به طور کامل از پاستور به اقدسیه منتقل شدند.

بعد از این انتقال عملیات کودتائی در سطح شهر که تحت عنوان "مانور اقتدار" از روز قبل آغاز شده بود شروع شد و تهران ناگهان چهره کودتائی به خود گرفت.

نیروهای "مانور اقتدار" همگی لباس نظامی بر تن داشتند و مانور نیز  بنام نیروی انتظامی اعلام شده بود، اما فرماندهی آن را یک شورا برعهده داشت که در آن چند تن از فرماندهان ارشد سپاه و فرمانده کل نیروی انتظامی "احمدی مقدم" در آن شرکت داشت. شماری از فرماندهان این مانور نیز فرماندهان سپاه بودند و نه فرماندهان نیروهای انتظامی. از بیت رهبری "مجتبی خامنه ای" در ارتباط مستقیم با این شورا برای همآهنگی و پیشبرد کودتا قرار داشت. لیست دستگیری های اولیه، با پیش بینی مقاومت میرحسین موسوی از قبل تهیه شده بود. این لیست بعدا کامل شد و قاضی مرتضوی و سعید جلیلی مجری دستورات این شورا و درنهایت تحت رهبری مجتبی خامنه ای قرار گرفتند.

(نقل از گزارشی که 23 خرداد 88 به پیک نت رسیده و منتشر شد. از آرشیو پیک نت برگرفته ایم)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 31 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: