www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 اسفند ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

آقای خامنه ای با بال "جامعه روحانیت" پرید

نگاهی به گذشته ها

برای انتشار این نظر امروز

 
 
 
 

 

مجید انصاری عضو مجمع روحانیون است. این مجمع در زمان آقای خمینی از جامعه روحانی انشعاب کرد و آقای خمینی هم این انشعاب را تائید کرد و شد جناح چپ روحانیون طرفدار و مقلد آیت الله خمینی. رهبری کنونی این مجمع را محمد خاتمی و خوئینی ها که به چشم چپ آیت الله خمینی مشهور بود برعهده دارند. جامعه روحانیت پس از آیت الله خمینی بیشتر و شتابزده تر به راست غلطید و تبدیل شد به سنگر آقای خامنه ای. پس از انتخاب آقای خامنه بعنوان رهبر جمهوری اسلامی، وی با اعضای مجمع روحانیون نیز دیدار کرد و گفت که من در جبهه مقابل شما (جامعه روحانیت) قرار داشتم اما از امروز نگاه من به این هر دو تشکل یکسان است. این حرف نیز از همان حرف های اولیه آقای خامنه ای پس از رسیدن به مقام رهبری است که خیلی زود فراموش شد و او در همان سنگر روحانیون سنتی و راستگرا باقی ماند. نه تنها این، بلکه تا آنجا که توانست بال و پر مجمع روحانیون را قیچی کرد. در زمان وی آیت الله خوئینی ها به جرم افشای سندی به خط سعید امامی از عاملان اصلی قتل های زنجیره ای در روزنامه سلام محاکمه و به زندان تعلیقی و محرومیت از فعالیت سیاسی اجرائی محکوم شد و روزنامه سلام نیز توقیف.

بعدها بتدریج مجمع روحانیون که مجمع مدرسین حوزه علمیه قم را هم درکنار خود و در برابر حوزه عملیه حکومتی تحت امر رهبر جمهوری اسلامی دارد (روحانیونی نظیر صانعی، بجنوردی و ...) گرایش به اصلاحات با هدف بازگشت به دوران آیت الله خمینی پیدا کرد. البته تمایل به این بازگشت شامل طیفی می شد که در درون آن اصلاح اشتباهات دوران آیت الله خمینی هم نقد می شد. شیخ مهدی کروبی نیز عضو مجمع روحانیون بود اما از انتخابات سال 84 به بعد او از این مجمع خارج شده و حزب اعتماد ملی را بنیانگذاری کرد. در میان اعضای مجمع روحانیون که گفته می شود مغز متفکر و استراتژیست آیت الله خوئینی هاست، حجت الاسلام مجید انصاری به متفکر اقتصادی معروف است. او در زمان آیت الله خمینی برای مدتی نماینده او در زندانها نیز بود که با لاجوردی شاخ به شاخ شد و زورش به او نرسید و کنار کشید.

مجید انصاری پس از سالها سکوت، در آستانه انتخابات 92 با گزارشی در باره اوضاع بحرانی نظام، به همراه اسحاق جهانگیری و موسوی لاری (عضو مجمع روحانیون) به دیدار رهبر جمهوری اسلامی رفت و در دیداری که گفته می شود4 ساعت طول کشید جزئیات وضع را شرح دادند. شرحی که مربوط به عملکرد و نتیجه عملکرد دولت احمدی نژاد بود. پس از این گزارش که هیچکدام از این سه نفر درباره موضوعات مطرح شده دهان نگشودند، رهبر با انتخاباتی موافقت کرد که سپاه در آن دخالت مستقیم نکند و شورای نگهبان هم در رد صلاحیت ها جا برای اصلاح طلب ها باقی بگذارد. هاشمی رد صلاحیت شد و روحانی تائید صلاحیت و شد آنچه که امروز می بینیم.

برای انتشار تازه ترین اظهار نظر مجید انصاری که در کابینه روحانی نیز مدتی معاون پارلمانی وی بود مقدمه بالا که خواندید ضرورت داشت.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 27 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: