سرمقاله راه توده 629

رهبر و بیت رهبری کشور را

به سراشیبی سقوط کشانده اند

 

یادداشتی از ساجده عرب سرخی

احمدی نژاد همان است

که بی بصیرت ها گفته بودند

(پیک هفته ۱۰۹) 7 دیماه  1396 برابر با 28 دسامبر 2017 

 pyknet100@gmail.com


پر مخاطب ترین مطلب پیک نت روز سه شنبه، فیلم معتادان در تهران بود که جمعا روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت 15 هزار و 800 بینننده و خواننده داشت..


4 ـ 6 دی

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


4 ـ 6 دی

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


4 ـ 6 دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


4 ـ 6 دی

منتخب اخبار
شهرستان ها


4 ـ 6 دی

منتخب اخبار ورزشی


4 ـ 6 دی

منتخب اخبار اقتصادی


ظهور نور قرمز

در آسمان شهرهای ایران

دشوار در جهان حکومتی را یافت که این همه بنام مردم چک بی محل بکشد و دم به دم و به هر بهانه و بی بهانه ای از مردم مایه گذاشته و خود را نماینده مردم و یا بقول خودشان "مردم را "ولی نعمت" خود خطاب کند و درعین حال کوچکترین اعتمادی به مردم و نظر آنها نداشته باشد و حتی در برابر مردم قرار بگیرد. و باز کمتر نظامی در جهان یافت می شود که پس از انقلابی که 90 در صد مردم اعمم از زن و مرد در آن شرکت کردند بر سر کار بیاید و رای مردم را قبول نداشته باشد. در هر پدیده و رویدادی این بی اعتمادی مردم و دور زدن آنها برای تصمیمات مهمی که با نان و آب و زندگی و مملکت آنها پیوند دارد را میتوان دید و نمونه آورد. از زلزله تا سیل، از قتل تا ترور، از کشتن و اشک تمساح ریختن و... یکی از دلائلی که هر حادثه و پدیده ای در جمهوری اسلامی جنبه امنیتی به خود می گیرد همین به اعتمادی به مردم است. از جمله دلائلی که دروغ پس از دروغ به مردم گفته می شود نیز دلیلش همین بی اعتمادی است. این وضع به گونه ای شده که اکنون مردم هم به حکومت دیگر اعتمادی ندارند و بقولی اعتمادها فرو ریخته است. پس از زلزله تهران که با دستگیری عده ای باتهام تشویش اذهان عمومی و پخش خبرهای زلزله ختم شد، حالا نوبت به ظهور نور در آسمان تهران رسیده است. هنوز توضیح نمیدهند که این نور قرمز رنگ چیست و از کجا آمده؟ داخلی است یا خارجی؟ ارتباطی به مسائل نظامی و اتمی دارد و یا خیر؟ همین نور در آسمان شهرهای ایلام، تبریز، شوشتر، مسجد سلیمان و... با صداهایی عجیب دیده شده و حتی عده ای از آن فیلم گرفته و روی یوتیوب قرار داده اند.

وزارت کشور می گوید: "موضوع خاصی باشد به ما اعلام می‌کنند". چه کسی باید این موضوع خاص را به اطلاع دولت برساند تا دولت مردم را درجریان بگذارد؟

براثر همین پنهانکاری حکومتی، مردم خود به گمانه زنی پرداخته و آن را بی ارتباط با زلزله های اخیر و زلزله های آینده نمی دانند. می گویند این نور مربوط به پروژه معروف امریکائی به هارپ  (HAARP)است. پروژه ای که به ظاهر علمی است اما گفته می شود امریکا از آن برای ایجاد توفان و زلزله استفاده می کند.


مصاحبه با دکتر فاطمه هاشمی رفسنجانی

رادیو اکتیو را از طریق غذا

وارد بدن هاشمی کرده بودند؟


شریعت و کار حلال تبدیل به بحران اقتصادی شد

یک گام از افزایش

تعرفه بازرگانی نباید عقب رفت!


مرور مطبوعات روز ایران

مردم به چه زبانی بگویند

قاضی عمامه ای نمیخواهیم؟


راه توده 629 منتشر شد

هفته نامه راه توده – شماره 629 (پنجشنبه 7 دیماه 1396)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به تظاهرات دو هفته گذشته در تهران و چند شهر دیگر ایران علیه اختلاف و دزدی حکومت و مال باختگان سپرده گذار دارد. دیگر مقاله مرتبط با اوضاع امروز ایران، تحلیلی است در باره فرصت های حکومتی برای عقب نشینی و تغییر سیاست ها و روش ها و این که آیا در جمهوری اسلامی چنین توان و موقعیت سنجی وجود دارد یا خیر؟ دو مقاله درباره بحران اقتصادی و خصوصی سازی در ایران و دفاع از تعرفه بازرگاانی نیز در این شماره منتشر شده که هر دو مسئله روز اقتصادی در ایران هستند. "آزاد اندیشی حافظ و خیام علیه خرافات مذهبی" عنوان بخش دیگری از کتاب برخی بررسی ها... نوشته احساس طبری است که دراین شماره منتشر شده است. ابتکار عمل سیاسی روسیه در خاورمیانه، انتخابات ریاست جمهوری در روسیه، چالش های اقتصادی چین و روسیه در سال 2018 و نتایج انقلاب اکتبر در ایران نیز ترجمه هائی است که دراین شماره می خوانید.


منتخب اخبار روزهای گذشته


چه پیامی برای او می برند؟

با کروبی دیدار می کنند

اما نمی گویند چه شنیدند!


40 سال مقاومت
در برابر واقعیات اجتماعی


پس زلزله ها قومی و زلزله ای

3 عضو جدید

به کابینه روحانی پیوستند!


با این سپاه معتادان

حکومت چه می خواهد بکند؟

گیریم که چند ده و یا چند صد تن از اوباش تهران را هم دستگیر کردید و به همین تعداد معتاد را نیز دستگیر کردید، با این خیل معتادان در محلات جنوبی تهران چه می کنید؟ با زندانهای مملو از زندانی چه می کنید؟ در کدام کشور دنیا با اعدام و دستگیری مشکلات اجتماعی را حل کرده اند؟ ابتدا باید پذیرفت که این پدیده های مشکلات اجتماعی اند و سپس فکری اساسی برای ریشه های آن کرد. مثل مسائل سیاسی مملکت که با منحله کردن احزاب و دستگیری فعالان سیاسی و به زندان افکندن آنها چه مشکلی از حاکمیت را حل کردید؟ و یا در باره روزنامه ها و روزنامه نگاران و یا حجاب اجباری، مسائل قومی و مذهبی و دهها پدیده دیگر.


نورافکن روی ردیف بودجه دولت احمدی نژاد

حمید مولانا به چه دلیل

674 هزار دلار بودجه داشت؟


آذربایجانی ها با صراحت حرف می زنند

انحلال شورای نگهبان راه حلی برای بحران کنونی


از یک پیام دریافتی

چرا می خواهند وزیر کار را "کله پا" کنند!


زلزله 5 ریشتری هم

در ج. اسلامی امنیتی شد!


فیلم را ببینید!

مردم از دیدن عکس های

تاریخی ایران محروم ماندند!


ابراهیم رئیسی باید پاسخ بدهد

چرا دادگاه ویژه روحانیت

 37میلیاردتومان بودجه دارد؟



حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

کانال تلگرام

اعضای تلگرام پیک نت

 از 14 هزار گذشت


صفحه فیسبوک

روزنت پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران