www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 دی ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

کشتی های اتمی روسیه

در پایگاه طرطوس مستقر میشوند

ریا نووستی – ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 
 

 

بر اساس گزارش خبرگزاری های روسیه، ولادیمیر پوتین قرارداد گسترش پایگاه نظامی طرطوس در سواحل دریای مدیترانه سوریه را امضا کرد.

در همین رابطه وزارت دفاع روسیه خاطر نشان کرد، این توافقنامه امکان می دهد، قلمرو مرکز لوجسستیکی نیروی دریایی روسیه تا 24 هکتار افزایش یابد. در عین حال روسیه می تواند از زیر ساخت های پایگاه، مانند اسکله های ثابت و انبارها استفاده کند. هزینه گسترش این پایگاه، در سال به 3.2 میلیارد روبل (حدود 65 میلیون دلار) می رسد.

همچنین در سند توافقی طرفین اجازه ورود کشتی های جنگی روسیه به بنادر سوریه، ثبت آن ها و انتقال تجهیزات نظامی قید شده است. قرار است به طور همزمان یازده کشتی جنگی از جمله کشتی های حامل سلاح اتمی در پایگاه طرطوس نگهداری شوند. در یکی از بندهای توافقنامه تاکید شده است، وجود نیروهای نظامی روسیه در این پایگاه صرفا جنبه دفاعی دارد و اقدامی علیه هیچ کشور خارجی نیست. این قرار داد 49 سال اعتبار دارد و می تواند برای دوره های 25 ساله تمدید شود.

رئیس شورای دفاع و امنیت روسیه اعلام کرد، گسترش پایگاه دریایی طرطوس، برای امنیت جمهوری عربی سوریه و فدراسیون روسیه اهمیت ویژه دارد. حضور نظامی روسیه در این پایگاه یک نیروی بازدارنده استراتژیک و تضمین کننده امنیت منطقه می باشد.

زمان ساخت پایگاه نظامی طرطوس از جانب اتحاد شوروی و سوریه، به سال 1971 و قرارداری باز می گردد که میان دو کشور امضاء شد. مطابق آن قرار داد کشتی های نظامی اتحاد شوروی وقت می توانستند جهت تعمیرات در دریای مدیترانه در پایگاه طرطوس مستقر شوند. فعالیت این پایگاه از سال 1991 متوقف شده بود و اکنون بار دیگر از سر گرفته شده است.

 

https://ria.ru/syria/20171229/1511974886.html?referrer_block=index_main_1


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 دی

 
 

اشتراک گذاری: