سرمقاله راه توده 630

جنبش اعتراضی مردم

سیاسی است با زیربنای اقتصادی

 

گزارش

یک بازداشت

در جنبش اعتراضی

(پیک هفته ۱۰۹) 14 دیماه  1396 برابر با 4 ژانویه 2018 

 pyknet100@gmail.com


پرمخاطب ترین مطلب پیک نت روز گذشته (چهارشنبه) عنوان اول آن "راه حلی 4 مرحله ای به راس نظام پیشنهاد شده" بود که علیرغم مسدود بودن تلگرام در ایران، روی فیسبوک و کانال تلگرام این روزنع 15 هزار و 500 خواننده داشت و از سوی 17 خواننده پیک نت نیز به اشتراک گذاشته شد.


12 ـ 11 دی

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


12 ـ 11 دی

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


12 ـ 11 دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


12 ـ 11 دی

منتخب اخبار
شهرستان ها


12 ـ 11 دی

منتخب اخبار ورزشی


12 ـ 11 دی

منتخب اخبار اقتصادی


تاریخ مصرف ادعاهای

فرمانده کل سپاه گذشته

فرمانده سپاه روز گذشته در یک اظهار نظر آب نکشیده گفت که "امروز، روز پایان فتنه 96 است". او برای ترساندن مردم اضافه کرد که امریکا، صهیونیست ها و آل سعود به داعش دستور ورود به ایران را داده‌اند اما پیشروی های این گروه جنایتکار هم اکنون کاملا تحت کنترل است. کشته‌سازی یکی از برنامه های اصلی فتنه گران و اربابان آنها در اغتشاشات اخیر بود.

فتنه اخیر با فراخوان یکی از سایت هایی صورت گرفت که وابسته به شخصی است که این روزها زبان به مخالفت خوانی نسبت به اصل و ارزش های نظام گشوده است. نیروهای امنیتی درحال بررسی این مسئله هستند و اگر به دخالت این مسئول سابق برسند قطعا متناسب با وضعیت و درخواست ناجا با او برخورد خواهند کرد. بسیاری از اغتشاشگرانی که از روز جمعه به بعد در مرکز فتنه بودند همه آموزش دیده ضدانقلاب و منافقین بودند."

در آستانه پایان جنگ ایران و عراق، آیت الله منتظری نامه ای خطاب به میرحسین موسوی نوشت و در آن تاکید کرد که "اشتباه بزرگ ما این بود که امور جنگ را به فرد کم عقلی مثل محسن رضائی سپردیم."

ظاهرا کم عقلی از مشخصه های شمار زیادی از فرماندهان سپاه است. اظهارات فرمانده سپاه را غیر از این می توان ارزیابی کرد؟ اولا ایشان می خواهد بگوید تظاهرات پنجشنبه که سازمانده آن ابراهیم رئیسی و علم الهدا در مشهد بودند خوب بوده و از جمعه به بعد که شیرازه کار از دست حکومت و مخالفان دولت در رفت و مردم شعارهای خودشان را دادند بد بوده است. ایشان مانند شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی هر دو روی یک نت آواز خوانده و مدعی شده اند عربستان در خیزش جنبش مردم نقش داشتند و زمینه ادعاهای بعدی رهبر را برای انداختن تظاهرات مردم به گردن خارجی فراهم کرده اند. از قدیم گفته اند "پای مرغت را ببند، همسایه را دزد نکن". حتی اگر عربستان و بقول شما صهیونیست ها و امریکا و مجاهدین خلق در این ماجرا دست داشته اند و سایت وابسته با احمدی نژاد هم تحریک کننده بوده، تکلیف زمینه این خیزش در جامعه چه می شود؟ این نوع فرافکنی ها و سپس اعتراف گیری ها در بازداشتگاهها تا کی؟ اگر واقعا آقایان به این تحلیل اعتقاد دارند به ملت بگویند که این همه نهاد و سازمان و وزارت اطلاعاتی در مملکت چه می کنند که ولیعهد عربستان می تواند همه شان را بازی بدهد؟ اگر آن سایت وابسته به احمدی نژاد در ماجرا دست داشته و عربستان و صهیونیست ها نیز از خارج، پل پیوند باند احمدی نژاد با آنها بوده اند چرا تا حالا آنها را شناسائی و معرفی نکرده اید؟ بجای این اظهارنظرهای مضحک که لابد سردار جوانی تئوری های آن را در دفتر سیاسی سپاه به کمک حسین شریعتمداری می بافد و گزارش خدمت رهبر می شود، چرا نمی توانید و یا نمی خواهید ریشه مشکلات را بپذیرید و سفره ای را که 30 سال است پهن کرده اید جمع کنید؟ منتظر جنگ داخلی هستید؟


دکتر حبیب‌الله پیمان

انکار دلائل واقعی اعتراضات

زمینه ساز حوادث بزرگتر میشود


جنگ 7 ساله سوریه

در سال نو نیز ادامه دارد

یونگه ولت- ترجمه رضا نافعی


با عربستان سعودی

یکبار دیگر باید آشنا شد!

اومانیته - ترجمه آذرنگ


مرور مطبوعات 13 دیماه

تلگرام بَده، آخه

مردم فقط باید کیهان بخوانند!


راه توده شماره 630 منتشر شد

هفته نامه راه توده – شماره 630 (پنجشنبه 14 دیماه 1396)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه روز فیسبوک و کانال تلگرام آن قرار گرفت. سرمقاله این شماره و تمامی مقالات داخلی و حتی دو ترجمه از دو روزنامه "یونگه ولت" آلمان و "اومانیته" فرانسه نیز اختصاص به جنبش اعتراضی مردم ایران دارد. در همین شماره علاوه بر بخش دیگری از کتاب "برخی بررسی ها..." نوشته احسان طبری، ترجمه و تدوین سلسله مقالاتی را شروع کرده ایم در باره جنبش نوین چپ در امریکای لاتین. بخش هائی از گفتگوی مجله چلچراغ با هوشنگ ابتهاج "سایه" نیز در این شماره راه توده منتشر شده است.


منتخب اخبار روزهای گذشته


اعتراضات هدفمند می شود

شعارهای مردم شب به شب

بیشتر علیه رهبر می شود


بیکاران "استارتاپی" به معترضان اضافه شدند

بستن تلگرام هیچ تاثیری

روی ادامه اعتراضات نداشت


راه حلی 4 مرحله ای
به راس نظام پیشنهاد شده


فائزه هاشمی:

گذشته نشان داده که
اقدامات تخریبی کار مردم نیست


جلسه مجمع روحانیون مبارز با حضور خاتمی

قوای سه گانه کشور

صدای مردم را بشنوند!


ریشه های بحران در کجاست؟

مردم و حکومت

هیچکدام به هم اعتماد ندارند!


پشت آنها نهادها قدرت خوابیده اند

چرا نام بنیانگذاران

موسسات اعتباراعلام نمی شود؟


رهبر باید از پشت پرده
بیرون آمده و پاسخ بدهد!


200 هزارمیلیارد تومان را کدام افراد و نهادها می خورند؟

3 بار اظهار نظر روحانی

درباره شورش کنونی مردم


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کانال تلگرام

اعضای تلگرام پیک نت

 از 14 هزار گذشت


صفحه فیسبوک

روزنت پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران