www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 دی ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه با ناطق نوری

کشتار فاشیستی 67

پرونده ای که هرگز بسته نمی شود

 
 
 
 

 

بسیاری از پرونده هائی که حکومت تلاش می کند آنها را ببندد، همچنان در حافظه مردم ایران باز است و از نسلی به نسلی دیگر سپرده می شود. از جمله پرونده خونین کشتار زندانیان سیاسی به سبک حکومت نازی های آلمان هیتلری در سال 1367 که از جمله مجریان آن کشتار فاشیستی سید ابراهیم رئیسی تولیت آستانقدس رضوی بود که در کنار دو تن دیگر، یعنی حجت الاسلام نیری و "اشراقی" ترکیب مثلث مرگ را تشکیل دادند تا هولاکوست اسلامی در تاریخ جمهوری اسلامی به ثبت برسد.

هفته گذشته روزنامه سازندگان با علی اکبر ناطق نوری رئیس مجلس پنجم و رئیس سابق بازرسی دفتر رهبر جمهوری اسلامی مصاحبه با محور ماجرای برکناری آیت الله منتظری از قائم مقامی آیت الله خمینی انجام دادند. او در این مصاحبه ضمن تاکید بر سادگی و بی پروائی آیت الله منتظری در بیان نظراتش، بسیار با احترام و بعنوان استاد بسیار از روحانیون حکومتی و پیشکسوت روحانیون زندانی زمان شاه یاد می کند. در همین مصاحبه از ناطق نوری در باره قتل عام سیاسی سال 67 سئوال می شود و او با تمام ملاحظات سیاسی و حکومتی که بناچار مراعات کرده گفت:

«در ماجرای ۶۷ جفا شد؛ هم به امام، هم به نظام که یک فایل صوتی پخش شد. اصلا جفا به انقلاب بود که در این مقطع این را برای نسل چهارم انقلاب که اصلا نبودند و شرایط را نمی‌دانند چیست، پخش می‌کنند که برای نسل جوان و جدید مساله باشد که بالاخره اینها را گرفتید، محاکمه و زندانی کردید، بعدش چرا کشتید؟ اما این یک گوشه از ماجراست، این «لا اله» ماجراست، «الاالله» آن را نگفته‌اند و این جفاست. این را بگویم. این نسل‌های جدید نسل ۳ و ۴ و ۵ اینها اصلا شرایط سال ۵۹ و ۶۰ و ۶۱ و جنایاتی را که منافقین کردند نمی‌توانند تصور کنند. اتفاقا همین چند روز پیش با جمعی از دوستان یک جلسه‌ای داشتیم. بیان می‌کردند سال ۶۰ وقتی شورش در خیابان کردند، با تیغ‌های موکت ‌بری چطور سر انسان‌ها را در خیابان ولیعصر می‌زدند! سر می‌زدند مثل الان داعش.

امام دستوری که دادند نگفتند همه‌شان را! امام گفت بررسی کنید آنهایی که «سر موضع» هستند. سر موضع یعنی چه؟ شاید نسل جدید سر موضع را نداند یعنی چی؟ «سر موضع» هستند یعنی شما هم شورش کنید و همه را بکُشید، حکومت را بگیرید. این تبیین نشد برای مردم و به نظر من جفا شد.»

ناطق نوری تلویحا می گوید که در آن کشتار کسانی اعدام شدند که نه سر موضع (به تعبیر ناطق نوری) بودند و نه ربطی به مجاهدین داشتند. بلکه زندانیانی بودند که شکنجه و محاکمه غیر علنی شده و دوران محکومیتشان را طی می کردند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 17 دی

 
 

اشتراک گذاری: