سرمقاله راه توده 631

طرح کودتا علیه روحانی

به شورش علیه نظام انجامید!

 

اصلاحات در مرحله نوین

درس بزرگی که اصلاح طلبان

از شورش مردم باید بگیرند

(پیک هفته ۱۰۹) 21  دیماه  1396 برابر با 11 ژانویه 2018 

 pyknet100@gmail.com


پر مخاطب ترین مطلب پیک نت روز گذشته (چهارشنبه) تفسیر پیک نت از سخنان علی خامنه ای بود که با عنوان "واقع بینی نیمه کاره علی خامنه ای از شورش مردم" منتشر شد و روی تلگرام و فیسبوک پیک نت جمعا 10 هزار و 400 خواننده داشت و در 8 فیسبوک خوانندگان پیک نت نیز به اشتراک گذاشته شد.


20 ـ 19 دی

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


20 ـ 19 دی

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


20 ـ 19 دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


20 ـ 19 دی

منتخب اخبار
شهرستان ها


20 ـ 19 دی

منتخب اخبار ورزشی


20 ـ 19 دی

منتخب اخبار اقتصادی


مصاحبه مدیر مسئول روزنامه ج.اسلامی

روحانی اجازه نداد

پرونده مرگ هاشمی بسته شود

مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی، مصاحبه بمناسبت سالگرد فوت هاشمی رفسنجانی با "خبرآنلاین" داشته که حاوی نکات تازه درباره مرگ ناگهانی هاشمی است.

او ابتدا می گوید: «من در این سال‌های آخر عمر آقای هاشمی هر هفته چهارشنبه یک جلسه خصوصی با ایشان داشتم که نزدیک ظهر برگزار می‌شد و تا ظهر طول می‌کشید. آخرین دیدار من با آقای هاشمی روز چهارشنبه قبل از فوت ایشان بود. یعنی ایشان یکشنبه فوت کرد، من چهارشنبه ایشان را دیده بودم. شرایط جسمی آقای هاشمی حداقل برای ١٠،١٥سال دیگر مناسب بود. بنابراین اصلا نمی‌شد احتمال مرگ در آینده نزدیک را برای ایشان داد. اما اینکه واقعا علت فوت چه بوده؟ این را باید کسانی که سررشته‌ای دارند بگویند. ما هم مثل بقیه افراد شنیده‌ایم که شورای عالی امنیت ملی تحقیق کرده و در آن به این نتیجه رسیده که مواد رادیواکتیو در بدن ایشان ١٠ برابر حد مجاز بوده و در بدن بعضی از اعضای خانواده ایشان هم بیش از حد مجاز بوده و از اینجا این احتمال را دادند که ممکن است این عامل فوت ایشان بوده باشد. این را هم شنیدیم که وقتی گزارشش را به آقای روحانی دادند و خواستند نتیجه بگیرند و پرونده را ببندند، آقای روحانی قبول نکردند و گفتند بیشتر تحقیق کنید. این خودش معنایش این است که این ماجرا مشکوک است.

آقای هاشمی جلسات خصوصی با رهبری داشتند و این‌طور هم نبود که اقدام‌کننده برای رفتن به این دیدار آقای هاشمی باشند. ایشان می‌گفتند من همیشه منتظر هستم که خودشان خبر کنند. یعنی خود رهبری به دفترشان می‌گفتند به آقای هاشمی بگویید فرداشب بیایند. البته سال‌های بعد از ریاست‌جمهوری هر دو هفته یک بار بود، بعد کم کم ماهی یک بار و بعد کم‌کم دو ماهی یک‌بار شد. کم شد اما قطع نشد.

درباره نامه هاشمی به مقام معظم رهبری در سال ٨٨ ؛ به نظرم در تاریخ این به‌عنوان یک تابلوی طلایی برجسته باقی خواهد ماند و به‌جای اینکه ما زحمت بکشیم بخواهیم این را ثابت کنیم، خود عوامل ایجاد کننده مسائل ٨٨ که به آن فتنه گفتند و درواقع فتنه‌گرهای واقعی همان جریان انحرافی بودند، آنها الان خودشان دارند این را ثابت می‌کنند که آنچه آقای هاشمی در آن نامه نوشتند درست بود و مصلحت کشور همان بود که جلوی آن ماجراها گرفته شود. یعنی همان پیشنهادی که آقای هاشمی داشتند و اینکه اگر الان جلوی این موضوع با بیل گرفته نشود بعدها با پیل هم نمی‌شود. همین پیش‌بینی هم درست بود. این نشان‌دهنده عمق تفکر سیاسی آقای هاشمی و شناختش از جامعه و آینده نگری ایشان بود.


یکسال از استخر مرگ هاشمی گذشت

آغاز همایش سالگرد هاشمی

با پیام ستایش آمیز محمد خاتمی


فرار بزرگ

هر سال 5 تا 6 هزار دختر

از خانه ها فرار می کنند


مرور مطبوعات 20 دیماه

اتهام خنده دار نقش عربستان

در شورش های مردم ایران


 راه توده شماره 631 منتشر شد!

هفته نامه راه توده – شماره 631 (21 دیماه 1396)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. در این شماره نیز مانند شماره گذشته عمده ترین مطالب داخلی آن به تحلیل و بازتاب شورش دیماه مردم ایران در نزدیک به 90 شهر ایران اختصاص دارد، بویژه سرمقاله این شماره که به همه خوانندگان راه توده خواندن دقیق آن را توصیه می کنیم.

از جمله مطالب دیگر این شماره، انتشار بخشی از خاطرات زنده یاد نورالدین کیانوری دبیراول  حزب توده ایران درباره ترور شاه در 15 آبان 1327 است که بهانه اعلام غیر قانونی شدن حزب توده ایران شد. ترجمه مقالاتی درباره موقعیت کمونیست ها در کشور 30 میلیونی نپال، نظرات منتشر شده در روزنامه  اومانیته درباره جنبش اعتراضی مردم ایران و اشک تمساحی که امریکا برای مردم ایران می ریزد نیز در این شماره منتشر شده است.


منتخب اخبار روزهای گذشته


وزیر ارتباطات دلیل آن را باز کرد

مردم ایران

به اینترنت ملی اعتماد ندارند


واقع بینی نیمه کاره

علی خامنه ای از شورش مردم


تحلیل رهبر جمهوری از جنبش اعتراضی

در جنبش 88 اصلاح طلبان

بهانه شدند و حالا مجاهدین خلق


نظر و پیام حسن روحانی و حسن خمینی

یکسال پس از هاشمی نیز

5 عضو خانواده ممنوع الخروج اند


پهپاد دودی در آسمان تهران


سرمقاله مهم روزنامه ج. اسلامی

سهم صاحبان 6 تعاونی درکودتای مشهد علیه روحانی


به خواست و دستور روحانی

پرونده مرگ هاشمی بار دیگر باز شده


در شورش دیماه 96
دنبال نخود سیاه نگردید!


کنفرانس خبری سخنگوی وزارت کشور

کدام اقشار اجتماعی

موتور شورش هفته گذشته بودند؟


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کانال تلگرام

اعضای تلگرام پیک نت

 از 14 هزار گذشت


صفحه فیسبوک

روزنت پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران