www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 آذر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

کردستان، زاهدان و شهرهای ویران شده جنوب

سنگر و پیاده نظام داعش

و شورش در حاشیه شهر زاهدان!
 
 
 
 

 

معاون وزیرکار "حمید کلانتری" پس از سفر دو روز خود به همراه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به زاهدان و خاش اعتراف کرد:

زاهدان حدود 7 هزار هکتار وسعت و 700 هزار نفر جمعیت دارد. هزار و دویست هکتار این شهر را حاشیه نشينان تصرف کرده‌اند که جمعیتی معادل 300 هزار نفر یعنی 45 درصد شهر است.

حاشیه نشینی یعنی زاغه نشینی. یعنی زندگی در چهار دیواری‌های آجری یا سیمانی یا تعدادی بلوک سیمانی روی هم گذاشته شده با مساحت‌های کوچک و بدون هیچ شکل و شمایل و نظم و انضباطی

من دراین سفر محله‌هایی که دیدیم نه کوچه مرتبی داشتند، نه آسفالتی در  کوچه‌ها بود. کوچه‌ها پراز خاک و زباله و فاضلاب جاری.  نه مغازه ای، نه درختی، نه بهداشتی نه مدرسه ای. فقر بود و فلاکت. اعتیاد رایج و معتادین در روز روشن مشغول.  دریک لحظه شرم بر تمام وجود من و همراهان مستولی شد.

چطور می‌شود این مساله را باور و هضم کرد که دوازده دولت و ده مجلس آمده و بیش از پانزده استاندار و شهردار آمده‌اند و رفته‌اند و هنوز قریب به نیمی از جمعیت شهر مرکز استان در زشت ترین شرایط و بدترین وضعیت انسانی و اجتماعی و محروم از حداقل امکانات زیستی زندگی می‌کنند یا بهتر بگویم زنده مانی را با دشواری و پستی پذیرفته اند!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 آذر

 
 

اشتراک گذاری: