www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 آذر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نامه اعتراضی 36 تشکل دانشجوئی به ولایتی

دانشگاه نمی تواند کارخانه

ساخت قوطی کنسرو باشد!
 
 
 
 

 

۱۶ آذر (روز دانشجو) امسال در دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور با حاشیه‌های فراوانی همراه شد. دستورالعمل ریاست عالی دانشگاه برای دعوت از سخنرانانی مطابق لیستی مشخص که تمامی آنها منتسب به جریان اصولگرایی بودند، سر آغاز بحث ها شد.

36 تشکل دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور با صدور بیانیه‌ای خطاب به علی اکبر ولایتی، ریاست انتصابی هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی که در تهران منتشر شد اشاره به همین مسئله دارد که بخش هائی از آن را میخوانید:

 

«اولین و اصلی‌ترین راه برای دستیابی به ارکان دموکراسی و رشد و پیشرفت یک نهاد، اجازه فعالیت همه اقشار و طیف‌ها و شنیدن صدای مخالف و در واقع هم‌افزایی اندیشه‌ها و تفکرهای مختلف و پرهیز از تک صدایی است. چنانکه به عنوان مصداق در جامعه خود نیز مشاهده می کنیم که هرگاه افکار و اندیشه‌های مختلف در سطح جامعه دیده و شنیده شود و هردو طیف با تمام توان فعالیت کرده‌اند، جامعه به اعتلا و پیشرفت نزدیک شده است. ولی متاسفانه این رویکرد امروز در دانشگاه‌های آزاد اسلامی رعایت نمی‌شود و نگاه سلیقه‌ای به تشکل‌ها و دیگر فعالیت‌ها دلمان را سخت آزرده است؛ به‌گونه‌ای که ماه‌های اخیر و به‌ویژه آذرماه امسال که مختص به دانشجو است، لکن همین ایام سخت‌ترین روزهای حاکم بر بدنه جنبش دانشجویی دانشگاه‌های آزاد کشور بوده است.

۱۶ آذر هم گذشت، اما گویا فضایی که حاکم شده، قصد شنیدن نظرات را ندارد.

مسئولینی که با اعمال سیاست‌های سخت‌گیرانه و تنگ‌نظرانه و با اغراض کاملا سیاسی و فارغ از هرگونه منطق سعی در حذف طیف مقابل از بدنه دانشگاهی هستند، مگر مسبوق به سابقه که کشور تک ‌صدایی را در دانشگاه‌ها تجربه کرد، جز خسران چیز دیگری عاید دانشگاه‌ها و جامعه شد؟ که عنوان نمونه‌ای از این رفتارها و بی‌مهری‌ها، تلاش برای الزام تشکل‌ها جهت برگزاری مراسم هائی مشترک، تهی از رنگ و بو و ماهیت در روز دانشجو بود.

ادامه این روند در آینده به قطع یقین نه تنها دانشگاه را یکرنگ نکرده و فضا را در جهت وحدت قرار نخواهد داد، بلکه خسارتی جدی به بدنه این خانواده بزرگ علمی کشور و قشر دانشجوی بیدار که به گفته شهید بهشتی موذن جامعه است، وارد خواهد آورد.

امضاکنندگان بیانیه انجمن ها، تشکل‌ها و کانون‌هایی از دانشگاه‌های واحد ارومیه، کرمان، کرج، شیراز، پردیس، شیراز، کاشمر، آیت اله آملی، نورآباد ممسنی، قزوین، چابهار، مشهد، بروجرد، بندرعباس، گچساران، کازرون، پرند، دزفول، شهرکرد، فسا، کهنوج، یاسوج، تهران غرب، خرم آباد، همدان، پرند، مراغه، تهران جنوب، شهرکرد، بروجرد، اراک، تهران پزشکی، گرگان و بجنورد هستند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 آذر

 
 

اشتراک گذاری: