www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 آذر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نطق واکنش برانگیز صادقی در مجلس

سود 63 حساب بانکی

رئیس قوه قضائیه کجاست؟

 
 
 
 
 

 

محمود صادقی نماینده مجلس و اولین سئوال کننده در باره حساب های بانکی رئیس قوه قضائیه که نزدیک بود کار او را به اوین بکشاند، روز گذشته در نطق پیش از دستور مجلس که دست راستی ها بر سر آن جنجال به پا کردند گفت:

سود ۶۳ حساب بانکی رئیس قوه قضائیه در کجا مصرف می‌شود؟ چرا پاسخ دیوان محاسبات را نمی‌دهید؟

ابر چالش بزرگ امروز کشور که بر چالش‌های دیگر سایه انداخته و کانون چالش‌های دیگر است، چالش در نظام کلان تدبیر و مدیریت کشور است.

نهادهای مستقر حاصل از این نظام تدبیر، منجر به استقرار یک نظام اقتصادی رفاقتی و سفارشی شده که وابسته به درآمدهای بادآورده نفتی است و موجب رویش یک اقتصاد رانتی- انگلی فساد زا و ظهور یک طبقه تازه به دوران رسیده قلدر و باجگیر شده است.

رئیس قوه قضاییه می‌گوید سپرده‌ها و سود آنها به حساب شخصی واریز نمی‌شود. پس کجا هزینه می‌شود؟ آیا تا حالا یک صورتحساب به دیوان محاسبات داده‌اید؟ چرا در برابر دیوان محاسبات به تکلیف خود عمل نمی‌کنید و چرا به اذن رهبری استناد می‌کنید؟

چرا اراده جدی در این مجلس برای برخورد با مفسدین وجود ندارد؟ چرا ما با مفسدان همکاری می‌کنیم و چرا از افشای نام بدهکاران کلان هراس داریم؟

بیایید شفافیت را از مجلس شروع کنیم. آیا مجلس عصاره فضایل ملت است؟ گویا ما عصاره فضایل شورای نگهبان هستیم. بیاییم شفافیت را از مجلس آغاز کنیم. نظام مالی مجلس غیرشفاف است.

بعضی همکاران می گویند «فایده ندارد» اگر به فاسدها دست بزنیم کارها می‌خوابد. دچار «تله فساد» شده‌ایم. فساد، فساد می‌آورد همانند «تله فقر» که فقر، فقر می‌آورد.

آیا نمایندگان اطلاع دارند که ۱۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی‌های معوقه به نظام بانکی در دست چه کسانی گردش می‌کند؟ نامشان هم اگر نباید افشا شود، ما نمایندگان که باید اطلاع داشته باشیم.

نظام مالی مجلس غیرشفاف است. چرا اجازه نمی‌دهند بودجه سالانه مجلس به طور شفاف حسابرسی شود؟ آیا شما نمایندگان مجلس در جریان حسابرسی‌های سالانه بودجه‌ای مجلس هستید؟

حسابرس‌های دیوان محاسبات هر سال بودجه مجلس را حسابرسی می‌کنند و ۴۰ – ۵۰ ایراد می‌گیرند ولی رئیس دیوان محاسبات همه آنها را خط می‌زند.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 27 آذر

 
 

اشتراک گذاری: