www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 آبان ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه شیخ محمد یزدی

شورای نگهبان تاج سر

قوای سه گانه کشور است!

 
 
 
 

شیخ محمد یزدی عضو فقهای شورای نگهبان در گفتگو با سایت امنیتی- خبری تسنیم، درباره لغو عضویت عضو زرتشتی ومنتخب شورای شهر یزد گفت:

شورای نگهبان درباره کلیه مصوبات مجلس دو جهت را می‌تواند مورد توجه قرار داده و اظهار نظر کند، یکی جهت شرعی و دیگری قانون اساسی. مطابق اصل 4 قانون اساسی مصوبات حتما باید مطابق شرع باشد.

مسئله‌ای اخیرا پیش آمده که تصور می‌کنند دخالت در مسائل سیاسی و اجتماعی است. در مجلس اقلیت‌های مذهبی نماینده دارند، اعم از یهودیان، ارامنه، زرتشتیان و... و حتی اصناف ارامنه هم در مجلس دو نماینده دارند، به این معنا که اقلیت‌های مذهبی در مجلس نماینده دارند و می‌توانند درباره مصوبات مجلس اظهارنظر کنند اما درباره جاهای دیگر نمی‌توانند اظهارنظر کنند.

بنده اصلا کاری به زرتشتی، یهودی و یا اقلیت خاصی ندارم و کلی عرض می‌کنم که اگر جایی اکثریت قریب به اتفاق‌شان مسلمان باشند، غیر مسلمان نمی‌تواند برای آنها تصمیم بگیرد.

در شهر یزد به دلیل اینکه تعدادی از زرتشتی‌ها در این شهر زندگی می‌کنند، یک آقایی آمده و به عنوان عضو شورای شهر یزد انتخاب شده که گزارش آن به شورای نگهبان واصل شد. بنده در جلسه 6 نفره فقهای شورای نگهبان حضور داشتم و اکثریت اعضای فقهای شورای نگهبان به اتفاق آرا اعلام کردند که این اقلیت مذهبی برای مردمی که اکثرا مسلمان هستند، حق تصمیم‌گیری ندارد و این خلاف شرع است. مجلس اصلا حق ورود به آن را ندارد، چون جنبه شرعی مصوبات مجلس هم باید طبق نظر فقهای شورای نگهبان باشد و این فقها باید مصوبات را از جنبه شرعی تأیید کنند.

(این توجیهات در حالی است که همه میدانند در شورای شهر هم مانند مجلس، هر طرح و نظری به رای گذاشته می شود و یک فرد چه زرتشتی و چه یهودی و چه هر دین دیگری تصمیم گیرنده نیست بلکه رای دهنده است! و به این ترتیب است که ماجرا درست برخلاف ادعای شیخ محمد یزدی، یک مسئله سیاسی و فلج کردن کار دولت و جنجال سازی است. )


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 3 آبان

 
 

اشتراک گذاری: