www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 آبان ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نمونه های آلودگی اقتصادی

سپاه را سرکوب امنیتی

و آلودگی اقتصادی بد نام کرد
 
 
 
 

 

احمد خرم وزیر راه و ترابری دولت هشتم خاتمی: قبل از افتتاح ، سپاه از ما دو هزار هکتار از زمین‌های فرودگاه امام را خواست تا پایگاهی نظامی افتتاح کنندو  یعنی می‌خواستند دقیقاً اتفاقی که در فرودگاه مهرآباد رخ داد تکرار شود در حالی که فرودگاهی مثل فرودگاه امام که بین المللی است در اختیار دولت و گمرک قرار دارد و فرودگاه نظامی نیست و من با این در خواست مخالفت کردم. طبق فرمان رهبری این فرودگاه غیرنظامی بود ولی سپاه اعتنا نمی‌کرد.

 از همان زمان هم مخالفت نیروهای نظامی با فرودگاه امام آغاز شد و کارشکنی‌ها بالا گرفت .

 درست روز افتتاح فرودگاه اولین هواپیما از امارات عازم فرودگاه بود که ناگهان سپاه با تانک و نفربر زرهی و جنگنده میگ و سوخو کل فرودگاه را محاصره کرد وتانکها روی باند فرود قرار گرفتند تا مانع فرود هواپیمای اماراتی شوند.

وزیر عمان را روی زمین کشان کشان بردند

 یکی از مسافران دیپلماتیک یعنی وزیر فرهنگ و هنر عمان با برخورد ناخوشایند و بسیار بدی از سوی نیروهای سپاهی  مواجه شد یعنی یقه او را گرفتند و روی زمین کشاندند . من قریب 15 دقیقه از وزیر فرهنگ عمان بابت این اتفاق عذرخواهی می‌کردم. در همان زمان وزارت راه و ترابری قراردادی با شرکت «تاو» ترکیه منعقد کرده بود. ما در آن زمان قراردادی طلایی به ارزش 200 میلیون دلار برای فاز دوم فرودگاه با این شرکت ترک بسته بودیم. قرار بود فرودگاه با استانداردهای اروپا و با الگو برداری  از فرودگاه فرانکفورت ساخته شود شرکت ترکیه‌ای هم اصطلاحاً «کننده» بود، ولی سپاه با تصاحب فرودگاه و با کمک مجلس اصولگرا این قرارداد را فسخ کرد.

بعد از 8 سال (سال 91) قرارگاه خاتم هزینه ساخت فاز2 این فرودگاه را 6 هزار میلیارد تومان معادل 2 میلیارد دلار برآورد کرد.

علی یونسی، وزیر اطلاعات دولت سید محمد خاتمی در اسفند ماه ٨٣ ضمن اعتراف به کشف میلیاردها تومان کالای قاچاق در فرودگاه پیام گفته بود : "بسیاری از کالاها در این فرودگاه بدون حضور مأموران گمرکی ترخیص می‌شوند." در پائیز ٨٣ سپاه پاسداران نه فقط با اقدامی ضربتی و به بهانه‌های امنیتی فرودگاه تازه تأسیس امام خمینی را در حومۀ تهران به روی کلیه پروازها بست، بلکه کنترل فرودگاه پیام را تا امروز کاملاً در دست گرفته است.

روزنامۀ ایران در سپتامبر سال 2007 (سال 86) گزارش داد که در همان هیجده ماه اول پس از اشغال فرودگاه "میلیاردها دلار وسایل لوکس، تلفن همراه و لوازم آرایش از فرودگاه امام خمینی به طور قاچاق وارد کشور شد."

 روزنامۀ قدس در بهار ٨٤ نوشت : سپاه پاسداران در حال ساختن یک رشته تأسیسات در سواحل خلیج فارس است که ایرانیان بعضاً آنها را "اسلکه‌های نامریی" می‌نامند.

احمد خرم وزیر راه و ترابری سال 83 عنوان کرد 94 اسکله غیرمجاز در خلیج فارس، کیش، بوشهر، هرمزگان، بندرعباس، انزلی و ...در اختیار سپاه قرار دارد که بدون نظارت گمرک و دولت است، اعلام این خبر باعث استیضاح وی در مجلس شد.

یکی از قراردادهای مهم دولت احمدی نژاد با قرارگاه خاتم الانبیا توسعۀ بندر شهید بهشتی در چابهار به ارزش ٣٤١ میلیون دلار بوده است

تیمسار شهرام رستمی جانشین ستاد مشترک ارتش: خرید زمینهای اطراف پایگاه نیروی هوایی ارتش در شیراز توسط سپاه فجر و تلاش برای مصادره این پایگاه در دوره فرماندهای قالیباف در سپاه که منجر به شهادت یک نفر از پرسنل نیروی هوایی شد.

30  درصد اقتصاد کشور دست نهادهای تحت امر رهبری است که برای ترانزیت کالا و واردات و...باید اسکله- بنادر- فرودگاهها را تصاحب میکردند تا بدون هیچ نظارتی فعالیتهای اقتصادی و... خود را توسعه دهند.

(کاظم نادر علی. نقل از اینترنت)

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 آبان

 
 

اشتراک گذاری: