www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 آبان ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 6 آبان

خنجر ترامپ بر پهلوی

دولت روحانی و اصلاحات
 
 
 
 

 

اعتماد

 

اوضاع منطقه خاورمیانه را چگونه می‌توان توصیف و تحلیل کرد؟ بهترین صفتی که برای آن می‌توان به کار برد چیست؟ منطقه‌ای به‌شدت ناپایدار و آبستن حوادث جدید. خاورمیانه به چند علت ناپایدار است. این ناپایداری ریشه در گذشته دارد ولی حوادث ١١ سپتامبر و سپس حضور امریکایی‌ها در منطقه موجب شد که این گنداب سیاسی از حالت رکود بیرون آید و بوی بسیار نامطبوع آن کل منطقه را تحت تاثیر قرار دهد. تاسیس دولت‌های ساختگی پس از فروپاشی امپراتوری عثمانی، شکل‌گیری دولت اسراییل و نیز وجود منابع سرشار نفتی سه عاملی بود که موجب شدند، حکومت‌های سرکوبگر و بسته‌ای در کنار جنگ‌های متعدد، توسعه به‌شدت نامتوازن و دخالت‌های خارجی، مانع از روند رو به رشد منطقه شود.

 

شرق

 

از آثار منفی مقابله رئیس‌جمهور آمریکا با توافق هسته‌ای، تعطیلی سیاست داخلی و اخلال در روند اصلاحات است که ضلعی از آن دولت و ضلع دیگرش اصلاح‌طلبان‌‌اند. بی‌شک مواجهه ترامپ با توافق هسته‌ای که دستاورد مهم دولت روحانی است، خواسته یا ناخواسته روحانی را رودرروی رئیس‌جمهور آمریکا قرار داده است.

 

ارمان

 

پلیس دوچرخه‌سوار آمد. بعد از آنکه خبر رسید لباس‌های پلیس دوربین‌دار شده، حالا مسئولان پلیس می‌گویند پلیس دوچرخه سوار هم به تهران آمده است.

 

ایران

 

آخوندی در سفر به مسکو اعلام کرد: امضای سند همکاری ایران و روسیه در زمینه مسکن.

دبیر ستاد مرکزی اربعین از خروج ۱۴۰ هزار نفر از ۳ مرز مهران، شلمچه و چذابه

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 7 آبان

 
 

اشتراک گذاری: