www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 آبان ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در آستانه جشن های

یکصدمین سال انقلاب اکتبر

تلویزیون 24 ساعت روسیه- نعمت بوستانی
 
 
 
 

 

جهت بر گزاری جشن های صد سالگی انقلاب اکتبر روسیه، روز دوم نوامبر نوزدهمین اجلاسیه احزاب کمونیستی و کارگری، در سن پیتر بورگ ( لنینگراد) تشکیل شد.  گردهمایی نمایندگان کمونیست ها و چپ های جهان در کاخ زمستانی، مکانی که در اوایل سال 1917 پس از به قدرت رسیدن دولت موقت در روسیه، در باره سرنوشت آینده کشور بحث های تند جریان یافت. لنین در همین مکان از تزهای  معروف به "تزهای" خود جهت چگونگی به قدرت رسیدن بلشویک ها دفاع کرد.

اکنون پس از یکصد سال در همین مکان گنادی زوگانف رهبر کمونیست های روسیه از نمایندگان کمونیست های جهان استقبال کرد. این اجلاسیه هر ساله در همین مکان برگزار می شود اما در این سال بویژه حضور نمایندگان کمونیست های جمهوری دمکراتیک خلق کره، نپال، ویتنام و جمهوری خلق چین جلب توجه می کرد.

در این اجلاسیه از کتابی با نام« نسیم اکتبر» که توسط حزب کمونیست روسیه و چین تهیه شده رو نمایی شد. ادامه نشست احزاب کمونیستی و کارگری توام بود با کنسرت ها و نمایشگاه های مختلف در ارتباط با حوادث انقلابی سال 1917 روسیه و تاثیرات شگرف آن بر آینده بشریت.

این اجلاسیه دو روز ادامه داشت. قرار است از روز پنجم نوامبر هیات های مختلف و میهمانان به مسکو رفته و در جشن های صد سالگی انقلاب اکتبر شرکت کنند.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 14 آبان

 
 

اشتراک گذاری: