سرمقاله راه توده 624
چهره زشتی، که این بار
از زیرآوار زلزله بیرون آمد

 

جنگ شاهزادگان عربستان

در میدان نفت و خون و قدرت

راشاتودی – ترجمه رضا نافعی

(پیک هفته ۱۰۹) 25 آبان  1396 برابر با 16 نوامبر 2017 

 pyknet100@gmail.com


پر خواننده ترین مطلب پیک نت روز گذشته (چهارشنبه) پیام همدردی محمد خاتمی به مناسبت زلزله غرب کشور بود که جمعا روی فیسبوک و کانال تلگرام این روزنت 9 هزار و 200 خواننده داشت و 13 بار نیز در فیسبوک های دوستان پیک نت به اشتراک گذاشته شد


23-24 آبان

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


23-24 آبان

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


23-24 آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


23-24 آبان

منتخب اخبار
شهرستان ها


23-24 آبان

منتخب اخبار ورزشی


23-24 آبان

منتخب اخبار اقتصادی


وقایع امروز عربستان

فردا درایران تکرار می شود؟

وقایعی در عربستان جریان دارد که نام واقعی آن جنگ قدرت برای نشستن بر تخت سلطنتی این کشور، پس از فوت پادشاه کنونی آن است. این که امریکا و اسرائیل و انگلیس و ... پشت این جنگ قدرت سنگر گرفته باشند نه دور از انتظار است و نه تعجب آور. کشوری خوابیده روی ذخیره عظیم نفت که دندان جنگی اش را هم تیز کرده اند. بنابراین، نمی توانند نسبت به جنگ قدرتی که جریان دارد بی تفاوت باشند. زمینه ساز این جنگ و دخالت خارجی در آن، چیزی نیست جز قدرت متمرکز در درون کاخ سلطنتی و میان شاهزادگانی که هر کدام خود را کمتر از دیگری برای نشستن بر تخت سلطنت نمی دانند. ولیعهد کنونی را قبول ندارند و سهم خویش را از قدرت و ثروت می خواهند. نه تنها می خواهند، بلکه نگران به خطر افتادن آن هستند. شاهزادگانی که سهامداران کنسرن های غول پیکر جهانی اند. کودتائی که ولیعهد این کشور، پیش از جان به جان آفرین تسلیم کردن پادشاه سازمان داده، ریشه اش اینجاست و ماهی طلائی با فلس های سیاه نفتی که امریکا و اسرائیل و انگلیس برای آن قلاب انداخته اند هنوز روی موج خون و انتقام سوار است و به ساحل قدرت نرسیده است. وقایع جاری در عربستان همان آینه ایست که جمهوری اسلامی در برابر خود دارد. تاکنون چند خیز و دورخیز برداشته شده اما هنوز صحنه پایانی پیش نیآمده است. کودتای 88، انحلال احزاب، کنترل رسانه ها، تصفیه جسمی و حکومتی و... که نیاز به نام بردن از آنها نیست، گام هائی در همین مسیری بوده که در عربستان جریان دارد. صحنه آشکار است: آن که می خواهد جانشین آقای خامنه ای شود، ای بسا پیش از درگذشت او وارد عمل شود. چنان که ولیعهد عربستان شده است. رسانه های ایران رویدادهای عربستان را به عراق و لبنان و اسرائیل و امریکا و ... وصل کرده اند و درباره آن قلم گشائی می کنند بی آن که جسارت داشته باشند کلامی درباره آینده ای مشابه عربستان در ایران بنویسند. حکومت فردی آقای خامنه ای اگر به زیر چتر قانون برده نشود و نظامیان از سیاست فاصله نگیرد آینده ای بهتر از کاخ سلطنتی عربستان برای بیت رهبری نمیتوان قائل شد. مقاله تحلیلی سایت "راشا تودی" را که به همت مترجم توانای زبان آلمانی "رضا نافعی" به فارسی برگردانده شده در باره وقایع عربستان در همین شماره پیک نت با دقت باید خواند.


گفتگو با پروانه سلحشوری نماینده مجلس

از پشت پای نمایندگان مرد

می پرند و پیش می روند!


تق هدف از دیوارکشی در آمد

دیوار دور مجلس، برای

امنیت معترضان است یا نمایندگان؟


راه توده شماره 624 منتشر شد

هفته نامه راه توده - شماره 624 (پنجشنبه 25 آبان) - منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام آن نیز قرار گرفت.

سرمقاله این شماره اختصاص به زلزله غرب کشور دارد، اما نه صرفا زلزله و ویرانی و کشتار آن، بلکه آن بدن برهنه حاکمیت و سقوط همه معیارها و اعتمادها که از زیر آوار بیرون آمد. درهمین شماره مقالاتی می خوانید در باره اتاق بازرگانی که لانه تجار است. نگاهی به نشانه های واقع بینی در حاکمیت و حرکت به سوی دستیابی به اتحادی از همه بخش های نظام که نگران شورش کور و جنگ داخلی در کشورند و انزوای جنگ طلبان و ماجراجویانی که مخالف چنین اتحادی اند. در این میان آنها که روحانی را بعنوان محور این حرکت تضعیف می کنند عملا به جنگ طلبان و کوربینانی خدمت می کنند که نجات موقعیت خود را در جنگ و بازگشت به دوران احمدی نژاد جستجو می کنند.

مقاله ای تحلیلی درباره چپ نو در کشور ترکیه، مقالاتی درباره انقلاب اکتبر، نگرانی از استراتژی شوک توسط ترامپ، بخش دیگری از کتاب تحقیقی "برخی بررسی ها..." نوشته احسان طبری و سرانجام، آغاز انتشار بخش هائی از کتاب "مرور تاریخ ایران از انقلاب مشروطه تا انقلاب 57" نوشته دکتر عاقلی.


منتخب اخبار روزهای گذشته


رئیس شورای شهر تهران

11 منطقه تهران زیر سایه کابوس زلزله است


درحاشیه سفرشتابزده اردوغان به روسیه

روسیه کردهای سوریه را

زیر بال و پر خود می گیرد؟


مارش عزای ملی
جانشین مارش اربعین حسینی شد


پیام همدردی محمد خاتمی

از داخل حصر حکومتی!


دستبرد به کمک های مردمی!

در مسیر کمک های مردم و دولت به زلزله زدگان در محور کرمانشاه سرپل ذهاب مردم کاروان ها را متوقف کرده و آنچه را می توانستند برداشتند. شکم گرسنه در منطقه مروتی برای زلزله زدگان هم باقی نگذاشته(فیلم)


"سنجیده گویی" احمد خاتمی امام جمعه تهران

زلزله از گناه است

ولی به مردم نگوئید


محمد هاشمی

ناطق نوری

امام جمعه موفقی خواهد بود


مشعل روشن

فستیوال تئاتر ایرانی

پایداری در یک کار هنری، فرهنگی، سیاسی و هر نوع فعالیت مثبت دیگری خود به تنهائی یک هنر است و این هنری بود که شادروان مجید فلاح زاده با بنیانگذاری "فستیوال تئاتر ایرانی" داشت و با سخت کوشی تحسین برانگیزی، هم بر آن هنرش پای فشرد و هم در حفظ و بالندگی "فستیوال تئاتر ایرانی"، آن هم در خارج از ایران و برقراری پیوند آن با ایران. بیست و چهارمین برنامه فستیوال تئاتر ایرانی در حالی از 5 شنبه 16 نوامبر آغاز می شود که فلاح زاده چهره درنقاب خاک کشیده اما مشعل این فستیوال خاموش نشده و به همت یاران و بویژه همسر وی امسال نیز در شهر کلن آلمان برافروخته می شود.


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

کانال تلگرام

اعضای تلگرام پیک نت

 از 14 هزار گذشت


صفحه فیسبوک

روزنت پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران


  خوان المسلمین
در خاورمیانه
(این کتاب را pay pal: 
4peiknet@gmail.com