www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 مهر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دو مصاحبه درباره حصرخانگی خاتمی

نایب رئیس مجلس

و نایب رئیس قوه قضائیه

 
 
 
 

روز گذشته محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه یک کنفرانس خبری داشت و مطابق وعده ای که دو روز قبل از آن و در مراسم ختم برادر احمدی نژاد داده بود، درباره ابلاغیه دادستان دادگاه ویژه روحانیت مبنی بر حصر خانگی محمد خاتمی گفت:

من از دادسرای ویژه روحانیت پرسیدم، از جزئیات آن خبر ندارم. گفتند که دادستان ویژه روحانیت این موضوع را تکذیب نکرده، بلکه گفتند محدودیت جدیدی اعمال نشده و طبق روال گذشته توسط دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و نه خود شورا، محدودیت‌هایی که بوده همچون سابق برقرار است و طبیعتا اگر بخواهند از آن دستورات قضایی تعدی کنند، اقدام بعدی صورت خواهد گرفت.

 (اولا دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مگر روی سر شورای عالی امنیت ملی قرار دارد؟ دبیرخانه مجری مصوبات شوراست و نه روی سر شورا. دوم- از کی تا حالا مصوبه شورای عالی امنیت ملی حکم قانون را دارد که قوه قضائیه بتواند پیگیر اجرا و یاعدم اجرای آن باشد؟ سوم- ایشان خودش می گوید از جزئیات خبر ندارد. کسی که خبر ندارد چرا دهان باز می کند و تهدید به پیگری قضائی هم می کند؟)

در همین ارتباط نایب رئیس اول مجلس دکتر پزشکیان نیز روز گذشته در همین زمینه در حاشیه جلسه علنی مجلس گفت:

 قابل قبول نیست به کسی که ۲۲ میلیون رای داشته و زمانی رئیس جمهور بوده بگوییم نمی‌توانی در جلسات و مجامع حاضر شوی و از سویی هم بگوییم که ما دموکراسی و آزادی داریم و کشورهای دیگر را نقد کنیم. نمی‌دانم با چه منطقی این کار انجام می شود. در عقل هم نمی‌گنجد.

من خواستار حل این موضوع از سوی دولت و شورای عالی امنیت ملی هستم. شنیدم که آقای رئیس جمهور هم به صورت کژدار و مریز چیزهایی گفتند و نمایندگان هم تذکراتی در این زمینه دادند و ما هم در هیات رئیسه مجلس بحث خواهیم کرد. واقعا آدم تعجب می کند چرا و با چه تحلیلی این کار را می کنند.

ما باید به جای ترس از آمریکا از تفرقه درون بترسیم و به جای اینکه بترسیم کسی از بیرون جاسوسی کند، باید از این بترسیم که از درون وحدت و انسجام‌مان به هم بخورد.

پزشکیان در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا محدودیت‌های اخیر برای خاتمی مصوبه شورای عالی امنیت ملی بوده است؟ گفت: کاغذ و متنی ندارند، می‌ترسند این را نشان بدهند. آنها از طرفی این کار را انجام دادند و از طرف دیگر جرات اینکه آن را مکتوب کنند ندارند، زیرا در تاریخ می‌ماند و بعد قضاوت می شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 17 مهر

 
 

اشتراک گذاری: