www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 شهریور ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنان رئیس سازمان زندانها

سرقت- مواد مخدر – نزاع

3 جرم اول تهران است!

 
 
 
 

 

رئیس زندان، هرگز در ایران چهره مورد پذیرشی برای مردم نبوده است. شاید در دیگر کشورهای جهان هم اینگونه باشد، اما فعلا در ایران تا اسم رئیس زندان می آید، مردم یاد اعدام و تجاوز و اجحاف و زورگوئی می افتند. بویژه که امام جمعه ها نفت بر این آتش می پاشند و قوه قضائیه نیز دست کمی از امام جمعه ها ندارد. به خبر اظهارات روز گذشته دادستان کل در باره اعتصاب زندانیان در ستون اخبار داخلی همین شماره پیک نت مراجعه کنید و خود بخوانید.

با این مقدمه بخشی از سخنان رئیس سازمان زندان ها را می خواهیم منتشر کنیم که حرف های درستی زده است. خبرگزاری های داخلی هی تکرار کرده اند "دکتر جهانگیر" اما نیاز به "دکتر" خطاب کردن نیست، حرف منطقی خود شخصیت می سازد.

رئیس سازمان زندان ها دیروز گفت:

سه جرم اول تهران عبارتند از مواد مخدر و روان گردان ها. سرقت و جرائم علیه اشخاص. (نزاع و چاقوکشی و ...)

در ۴ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه تعداد زندانیان تحت قرار حدود یک درصد و تعداد بازداشت موقت ها حدود ۳/۵ درصد کاهش داشته است. سال گذشته ۴۸۰۰۰ زندانی را به دادگاه بردیم و به زندان باز گرداندیم. (ظاهرا خواسته بگوید کسی فرار نکرد)

یکی از موضوعات مطرح در زندان های استان تهران وجود زندانیان غیربومی است که با توجه به مشکلات خانواده ها برای به تهران آمدن و ملاقات با کسان زندانی خود با مشکلاتی روبرو هستند که باید فکری برای آن کرد.

برای کاهش شمار زندانیان باید روی اصل پیشگیری و یاری گرفتن از خود مردم متمرکز شویم و به آموزش های همگانی توجه کنیم. درحال حاضر تراکم زندانی حتی اجازه بهتر کردن وضع زندانیان را در زندان ها نمی دهد. (جمله بندی ها و لغاتی که وی از آنها استفاده کرده را ناچار شدیم اصلاح کنیم تا دقیقا مشخص شود او چه خواسته بگوید!)

 لینک این خبر نیز در ستون اخبار منتخب داخلی این شماره پیک نت هست.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: